کد خبر: ۴۱۹۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر



گشت مشترک تعزیرات حکومتی در جریان بازدید سرزده از یک بازارچه در مرکز تهران، مقدار انبوهی خوراکی‌های قاچاق و غیر مجاز شامل گوشت گاو وحشی، خوک، آبزیان حرام گوشت، ماهی مرکب شکم پر، صدف، خرچنگ، هشت پا و محصولاتی مخصوص غذاهای کشورهای آسیای میانه قاچاق کشف و ضبط کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تابناک، بر اساس اعلام یک گزارش مردمی، تیم گشت مشترک تعزیرات حکومتی همراه با نمایندگان دستگاه های نظارتی کارشناسان بهداشت، بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، کارشناس دامپزشکی و نیروی انتظامی از یک بازارچه بازدید کردند.

در این بازارچه همه کالاها قاچاق و غیرمجاز بود و خوراکی های کشورهای آسیانه میانه بدون هیچ شناسنامه و هویت مشخص عرضه می‌شد که واحدهای متخلف پلمپ و همه اجناس آنها بر اساس صورتجلسه‌ای به سازمان اموال تملیکی واگذار و پرونده برای رسیدگی به شعب تعزیرات حکومتی ارسال شد.

بهمن حسن بیگی قاضی و رئیس گشت مشترک تعزیرات در حاشیه این بازدید اظهار داشت: طبق قانون، مواد خوراکی جزو کالاهای مجاز مشروط محسوب می‌شوند و چون این کالاها مجوزهای لازم را نگرفته و از مبادی قانونی وارد کشور نشده‌اند بنابراین اگر مصرف انسانی هم داشته باشند، غیرمجاز به شمار می‌آیند.

وی با تاکید بر اهمیت سلامت مردم، افزود: کالاهای خوراکی قاچاق چون مبداء و مشخصات ندارند در صورت عرضه با متخلفان برخورد می‌شود و و طبق ماده 27 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز چون محصول سلامت محور است، مجازات حبس دارد و بخشی از پرونده در شعب ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی و قسمت دیگر پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب مجتمع ویژه مبارزه با جرائم اقتصادی بررسی می‌شود.

این قاضی تعزیرات خاطرنشان کرد: ما به مردم برای مصرف کالاهای قاچاق تذکر و هشدار می‌دهیم زیرا شهروندان از عواقب و پیامدهای مصرف کالاهای بی‌هویت قاچاق بی‌اطلاع هستند؛ هر چند تذکرهایی توسط دستگاه‌های متولی و رسانه‌ها داده می‌شود.

حسن بیگی با تاکید بر حمایت از تولیدات ملی، اضافه کرد: فروش محصولات خارجی فاقد مجوز و مشخصات به هیچ عنوان مجاز نیست و به دلیل استقبال مردم و کثرت در عرضه وجود این کالاها و محصولات در بازار عادی شده است اما مردم بدانند عرضه کالاهای قاچاق ممنوع و تخلف است و با عرضه‌کنندگان برخورد قانونی و جدی می‌شود.

هموطنان می توانند شکایات خود را در سامانه اینترنتی WWW.T135.IR یا سامانه پیامکی 300000135 سازمان تعزیرات حکومتی و از طریق شماره تلفن 124 بازرسی صنعت، معدن و تجارت ثبت و پیگیری کنند.



















انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
خرچنگ و میگو بسته بندی شده توسط مهمانداران هواپیمایی وارد کشور شده و با قیمت گزافی به فروش می رسد
نظر شما
ادامه