کد خبر: ۴۱۹۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر


رییس سازمان دامپزشکی کشور با حضور در میبد از دو مزرعه پرورش اسب در شهرستان بازدید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از میبد خبر، «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» رییس سازمان دامپزشکی کشور در صدر هیئتی از مسئولین استانی و شهرستانی از دو مزرعه پرورش اسب در شهرستان میبد بازدید و از نزدیک نحوه نظارت دامپزشکی، مراحل تولید و پرورش اسب در این مراکز را مورد بررسی قرار داد.

اولین مجموعه مزرعه 50 راسی پرورش اسب بود که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینی به مساحت 18هزار مترمربع و زیربنای 6 هزار و 500 مترمربع و با هزینه‌اي بالغ بر 7 میلیارد تومان ايجاد شده است.

اين مجموعه داراي ظرفیت نگهداري و پرورش 50 راس اسب است و زمینه اشتغال 10 نفر را فراهم کرده است.

انتقال جنین، آموزش سوار کاری، فروش کره اسب، فروش اسپرم و تربیت و پرورش اسب های اصیل عرب از عمده فعالیتهای این باشگاه پرورش اسب می‌باشد.

بازدید از باشگاه 150 راسی پرورش اسب «میبد استاد» از برنامه های دیگر دکتر رفیعی پور بود.

این باشگاه توسط بخش خصوصی در وسعتی بالغ بر 6 هزار 600 متر مربع بنا شده که در زمینه پرورش اسب، انتقال جنین، انجماد اسپرم، بانک جنین و بانک اسپرم فعالیت می‌کند.

«علی اصغر دهقانپور» معاون جهاد کشاورزی میبد در برنامه ضمن قدردانی از سرمایه گذاری انجام شده در حوزه پرورش اسب، گفت: صنعت پرورش اسب که جایگاه بالایی در منطقه میبد دارد، از فعالیت های اقتصادی پردرآمد با اشتغالزایی بالا است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در حال حاضر 12 واحد صنعتی پرورش اسب با جمعیت آماری حدود هزار و 900 راس اسب در شهرستان میبد فعالیت داشته که دارای پروانه بهره برداری از جهاد کشاورزی هستند.

دهقانپور از احداث بزرگترین شهرک اسب ایران در میبد خبر داد و اظهار داشت: این شهرک در زمینی به مساحت 64 هکتار در ضلع غربی میبد در حال احداث بوده که در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد.

وی در ادامه ابراز داشت: به دلیل علاقه خاص پرورش دهندگان اسب و مردم پیست سوار کاری اسب نیز در زمینی به مساحت 2 هکتار در ابتدای جاده میبد به ندوشن در تیرماه سال 97 راه اندازی می‌شود.

معاونت جهاد کشاورزی میبد در پایان در مورد احداث بیمارستان تخصصی اسب در شهرستان میبد اذعان داشت: توسط سرمایه گذار این باشگاه پرورش اسب قرار است بیمارستان تخصصی اسب ایجاد شود که در حال دریافت مجوز و تامین زمین بوده و درصورت اعطای تسهیلات برای ایجاد این پروژه در آینده نزدیک شاهد احداث این بیمارستان تخصصی در قطب پرورش اسب ایران هستیم.

در پایان این بازدید رییس سازمان دامپزشکی کشور از مجموعه کاروانی میبد بازدید و از نزدیک با هنر صنعت زیلوبافی در میبد آشنا شد.



 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
0
0
آیا فاجعه احداث مجتمع های دامپروری و رخداد اپیدمی های زیانبار بیماری های گاو و گوسفند و بز قرار است دو باره بر سر جمعیت اسب های اصیل بیاد .
در هیچ کشوری در دنیا نه مجتمع گاوداری ، نه مجتمع گوسفنداری و نه مجتمع اسبداری احداث نمی شود حتی در کشورهای عقب مانده این الگو مشاهده نمی شود .
مردم را گرفتار نکنید و جمعیت دامی کشور را بیش از این به مخاطره نیندازید .
از عاقلان کشور ، اساتید دانشگاهی و سازمان های نظارتی تقاضای رسیدگی فوری به این تخلفات زیانبار را دارم
نظر شما
ادامه