کد خبر: ۴۱۹۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر



رئیس شبکه دامپزشکی قوچان در خصوص اتلاف سگ‌های ولگرد در این شهرستان توسط پیمانکار شهرداری، گفت: این نحوه اتلاف قابل‌قبول نبوده و نظارتی بر آن صورت نمی‌گیرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری فارس، «دکتر علیرضا قدرتی» ظهر امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: در خصوص اتلاف سگ‌های ولگرد در قوچان، تاکنون چندین جلسه برگزار شده است، اما این نحوه اتلاف قابل‌ قبول نیست و نظارتی بر آن وجود ندارد.

وی با یادآوری اینکه پیمانکار لیستی را از اتلاف اعلام و شهرداری آن را تأیید می‌کند، اما با این روند تاکنون چیزی از جمعیت سگ‌های ولگرد کم نشده است، گفت: طی سه سال گذشته، تغییر در روند اتلاف صورت نگرفته است و پیمانکار باید در این زمینه، حجمی کار کند تا درصورتی‌که مشاهده سگ‌ها ولگرد در سطح شهر از میزان قرارداد وی به‌دلیل قصور کسر شود.

رئیس شبکه دامپزشکی قوچان تأکید کرد: باید یک تیم دامپزشکی برای اتلاف سگ‌های ولگرد نظارت مستقیم داشته باشند، اما پیمانکار زیر بار این موضوع نمی‌رود.

قدرتی با اشاره به اینکه می‌توان پناهگاهی برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد به‌صورت آزمایشی ایجاد کرد، ادامه داد: پناهگاه دارای استانداردهایی نظیر اتاقک جراحی دامپزشکی یا محلی برای عقیم‌سازی سگ‌ها بوده و در غیر این صورت، مجوز ایجاد داده نمی‌شود.

وی در خصوص ساماندهی بهداشتی کشتارگاه دام این شهرستان نیز بیان کرد: مقرر شد، پیمانکار مواردی را نظیر راه‌اندازی خط کشتارگاه دام سبک و سنگین، اتصال خط کشتارگاه به شوکر تله و اره شقه کردن لاشه، ماشین لباس‌شویی صنعتی و خرید ترموگراف را انجام بدهد که متأسفانه بعد گذشت چند ماه این نواقص وجود داشته و برطرف نشده است.

رئیس شبکه دامپزشکی قوچان بابیان اینکه برخی موارد در کشتارگاه دارای اولویت بوده و پیمانکار باید آنها را انجام دهد، تصریح کرد: ملزم کردن کارگران به‌رعایت بهداشت فردی یا نظافت سالن از مواردی بوده که هزینه‌بردار نیست، اما متأسفانه توسط پیمانکار انجام نمی‌شود.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
خسته ...
|
Greece
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
مشکل اینجاست که فکر می کنیم می دونیم و نمی خواهیم مطالعه کنیم. و نمی خواهیم کسی هم که کار رو بلده وارد کار کنیم. و حسب اونچه می دونیم عمل می کنیم و بعد میگم «عه، چرا پس جواب نمی گیریم؟» موضوع کشتن سگهای بی سرپرست دهها سالها پیش در سایر قسمتهای کره خاکی آزمایش شده اونهم در مقیاس وسیع چند صد هزار تایی ولی مشخص شده که هیچ تاثیری در کاهش جمعیت اونها نداره و رفتن راه هاش رو پیدا کردن و مقاله کردن و کتابها نوشتن. حالا هی برید بکشید بگید عه پس چرا کم نمی شن اینا؟!!! با همین فرمون برید ایشالا 70 سال دیگه می فهمید. بیچاره اون حیوانات بیگناهی که قربانی تیغ جهل من و شمان.
نظر شما
ادامه