کد خبر: ۴۲۰۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان با اشاره به عرضه فرآورده‌های خام دامی در یک هزار و 100 مرکز عرضه در سطح استان، گفت: نظارت‌ روی فعالیت این مراکز توسط گشت‌های مشترک و غیرمشترک در دو شیفت صبح و عصر انجام می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر مجتبی ورمقانی» شامگاه چهارشنبه در جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان که در سالن شهدای دولت استانداری در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: یک‌هزار و 100 مرکز عرضه فراوردهای خام دامی در سطح استان فعال است و این مراکز به صورت مستمر در قالب گشت‌های مشترک و غیرمشترک بازدید و نظارت می‌شوند.

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان خاطرنشان کرد: این نظارت‌ها به صورت دو شیفت صبح و عصر در حالی از این تعداد مرکز عرضه با این میزان فراوانی انجام می‌شود که دامپزشکی استان با محدودیت جدی به لحاظ نیرو مواجه است.

ورمقانی با تاکید بر اینکه در هیچ مرکز عرضه در سطح سنندج هیچ نوع گوشتی که مهر دام پزشکی نخورده باشد نداریم، گفت: تمام فراوردهای خام دامی که در این مراکز عرضه می‌شوند دارای مهر است.

وی در ادامه به اجرای طرح درجه بندی گوشت قرمز با هدف حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خبر داد و اظهار داشت: این طرح برای کنترل قیمت گوشت قرمز و جلوگیری از سوء‌استفاده برخی سودجویان و دلالان اجرا شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان به نحوه تشخیص درجه گوشت عرضه شده در بازار نیز گریزی زد و افزود: مردم می‌توانند به راحتی گوشت درجه یک را با برچسب سفید رنگ و گوشت درجه دو را با برچسب زرد که روی لاشه قرار دارد از هم تفکیک کنند.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
0
0
جناب دکتر عزیز قبل از هرگونه اقدام در این خصوص ای کاش تامل بیشتری میکردید گوشت درجه یک و درجه دو یک بحثی است مربوط به اتحادیه ها و سازمان صنعت معدن تجارت هست و ارتباط موضوعی با دامپزشکی ندارد دامپزشکی ناظر بهداشتی است و حاکمیت بهداشتی در فراورده های خام دامی دارد که براین اساس گوشتی که سلامتی ان محرز شده باشد باید به دست مصرف کننده برسد خواه درجه یک باشد یا دو .از طرف دیگر براساس بخشنامه سازمان دامپزشکی فقط یک لیبل ابی رنگ وجود دارد و دو رنگ لیبل برخلاف بخشنامه سازمان دامپزشکی است ...لطفا با این همه کمبود منابع انسانی و مالی وظایف اضافه بر قوانین سازمانی به دامپزشکی تحمیل نفرمایید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
0
0
آقای دکتر گوشت درجه یک و دو چه تفاوتی با هم دارند؟
نظر شما
ادامه