کد خبر: ۴۲۰۱۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
نگاه شما:
آیا با نگاهی واقع‌بینانه به چرخه اقتصادی، تولیدات و خدمات فعالان صنعت دام، طیور و دامپزشکی، کشش و ظرفیت بهره‌برداری مناسب از این چهار نمایشگاه در این بازه زمانی کوتاه وجود دارد؟
 

۴ نمایشگاه در ۶ ماه ؟!! این همه نمایشگاه و ...

دکتر علی منصوبی

 

همه اذعان داریم که مهمترین خصیصه یا ویژگی یک نمایشگاه تخصصی آن است که فعالیتهای اقتصادی و علمی  را در یک محدوده خاص [از نظر زمان و مکان] متمرکز میسازد، به گونهای که عرضهکنندگان کالا و خدمات یا افرادی که علاقهمند به انتخاب کالا هستند، می‌‌توانند از این «تمرکز» حداکثر بهره را ببرند. نمایشگاه عبارت است از یک فضای اقتصادی استثنایی یا یک موقعیت اقتصادی ویژه و خارقالعاده که در آن عرضهکنندگان و بازدیدکنندگان میتوانند با فعالیت‌های سازمان یافته و هماهنگ به مبادله کالاها، خدمات، دانش و اطلاعات اقدام کنند.

 حداقل بیش از یک دهه است که نمایشگاههای مرتبط با صنعت دام و طیور و دامپزشکی رونق و جایگاه مناسبی پیدا کرده و در تقویم نمایشگاهی پایتخت و مراکز بسیاری استانها تثبیت شده است. بدیهی است از مهمترین اهداف شرکت کنندگان در این نمایشگاههای تخصصی، ارائه آخرین تولیدات و خدمات به بازدیدکنندگان و سایر شرکتکنندگان میباشد که در ماههای پیش رو شاهد برگزاری چهار نمایشگاه تخصصی در حوزه صنعت دام و طیور و دامپزشکی در کلانشهر تهران به شرح ذیل هستیم:

 

با نگاهی اجمالی و مقایسه ای، به نظر می رسد که:

- سه نمایشگاه عنوان اولین را برای خود برگزیده اند.

- سه نمایشگاه واژه بین المللی را در عنوان خود آورده اند.

- سه نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه های تهران برگزار می شوند.

- سه نمایشگاه در سه ماه متوالی تابستان برگزار می شود.

- سه نمایشگاه اصل هدف گزاری خود را بر صنعت دارو و فرآورده های بیولوزیک گذاشته اند.

 ضمن احترام و تقدیر از زحمات برگزارکنندگان و دست اندرکاران نمایشگاه های تخصصی، بدون هیچ شرح دیگری، امیدوارم سه سوال یا ابهام مطروحه ذیل صرفاً بهانه و سر آغازی باشد برای ارائه دیدگاه های همکاران، صاحبنظران، برگزارکنندگان، فعالان اقتصادی این عرصه در فضایی نقدپذیر و اخلاق مدار در جهت آسیب شناسی بیشتر و رفع نواقص و چالش های مرتبط برای ارتقای سطح کیفی برگزاری نمایشگاه هایی با کیفیت و  استانداردهای لازم حرکت کرده و بتوان با خرد جمعی قدم های موثری در این مسیر برداشت.

1- آیا با نگاهی واقع بینانه به چرخه اقتصادی، تولیدات و خدمات فعالان عرصه صنعت دام، طیور و دامپزشکی، در شرایط کنونی کشش و ظرفیت بهره برداری مناسب از این چهار نمایشگاه در این بازه زمانی کوتاه وجود دارد؟

2- آیا نمی توان با کمی تعامل، چشم پوشی از برخی منافع شخصی و سازمانی و درک شرایط موجود به نوعی همگراهی، همراهی و هماهنگی در برگزاری واحد چنین رویدادهایی، حداقل در سال های بعد رسید؟

3- آیا این همه تکرار و یکنواختی واژه ها که در پوسترهای این چهار نمایشگاه مشهود است، به شکل برگزاری، حامیان مالی، مشارکت کنندگان، غرفه داران و بازدیدکنندگان نیز سرایت نخواهد کرد؟ 

 
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
0
1
ایراد بسیار به جا و درستی است،متاسفانه علاوه بر زدگی مخاطبین و بی اهمیت کردن چنین گردهمایی های با اهمیتی،در چنین شرایط سخت اقتصادی، هزینه بسیار سنگینی نیز هر ساله به شرکت ها، موسسات و مراکزی که مجبور به حضور در بازار و چنین نمایشگاه هایی هستند تحمیل می کنند.(صرفا جهت درآمدزایی برای عده ای معدود)
دامپزشک
|
Germany
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
0
2
برگزاری نمایشگاه شده نان دانی یک سری.برگزاری کارگاه اموزشی شده نان دانی.راه اندازی رشته دامپزشکی شده نان دانی.برگزاری کنگره شده نان دانی....
برگزار کنندگان نمایشگاه ها راه دوشیدن رو یاد گرفتن و شرکت ها رو می ترسونن و میگن اگه نمایشگاه غرفه نگیرید همه میگن ورشکسته شدید. الان دست کم چندین سال هست که شرکت در نمایشگاه ها برای شرکت ها فقط هزینه هست و هیچ سودی نداره ولی از ترس شایعات مجبورن چند ده میلیون خرج کنن و شرکت کنن
نظر شما
ادامه