کد خبر: ۴۲۰۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر



مدیر کل دامپزشکی استان همدان از تعطیل شدن کشتارگاه دام تویسرکان خبر داد و گفت: آخرین کشتارگاه سنتی دام در استان همدان، کشتارگاه تویسرکان بوده است که به دلیل وجود مشکلات بهداشتی، فنی، زیست محیطی و نداشتن بخش پیش سرد گوشت، تعطیل و کشتار دام این شهرستان به صورت موقت به کشتارگاه ملایر منتقل شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان، «دکتر محمودرضا رسولی» اظهار داشت: کشتارگاه تویسرکان در منطقه مسکونی واقع شده بود و مشکلات بهداشتی ایجاد شده، شرایط ادامه فعالیت را به این کشتارگاه نمی‌داد لذا پس از طرح موضوع در کمیته ساماندهی کشتارگاه‌های استان و با دستور قضایی کشتارگاه مذکور پلمپ گردید.

وی تصریح کرد: ضرورت تأمین سلامت و امنیت غذایی شهروندان و حساسیت موضوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو سبب تعطیلی این کشتارگاه دام شد.

وی افزود: تا زمان شروع فعالیت کشتارگاه جدید، دام‌های زنده از شهرستان تویسرکان به کشتارگاه ملایر منتقل و پس از کشتار و طی مرحله پیش سرد به تویسرکان منتقل خواهند شد.

دکتر رسولی با بیان اینکه سلامت بهداشت عمومی جامعه در درجه اول اهمیت قرار دارد و به هیچ وجه در این زمینه نباید کوتاهی و سهل‌انگاری صورت بگیرد، افزود: تعطیلی کشتارگاه تویسرکان و انتقال دام‌های زنده به کشتارگاه ملایر و برگرداندن آنها به تویسرکان پس از طی مراحل کشتار و پیش سرد موجب می‌شود تا گوشت قرمز با سلامت و اطمینان بیشتری در اختیار مردم تویسرکان قرار بگیرد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در حال حاضر کلیه گوشت‌های استحصالی از کشتارگاه‌های استان همدان، مسیر پیش سرد را طی می‌کنند.

لازم به ذکر است کشتارگاه تویسرکان در منطقه مسکونی واقع شده بود و علاوه بر نداشتن تصفیه فاضلاب، تبدیل ضایعات و بخش پیش سرد از مشکلات متعدد بهداشتی برخوردار بود که مورد انتقاد اهالی محل واقع شده بود که پس از پیگیری‌های لازم و اخذ دستور قانونی از دادستان عمومی و انقلاب و با همکاری نیروی انتظامی به علت مشکلات بهداشتی پلمپ شد.


 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
0
0
اتفاقی که می افته اینه که کشتار غیر مجاز زیاد می شه
نظر شما
ادامه