کد خبر: ۴۲۰۹۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
در جلسه مجمع عمومی سازمان جهانی بهداشت دام در فرانسه:
پیشنهاد ایران، ایجاد کارگروه‌های منطقه‌ای درخصوص اجرا و توسعه استانداردهای OIE که روی تجارت بین المللی و واردات و صادرات کشورها تاثیر مستقیم دارد، بوده است ...
 

حکیم مهر: سازمان جهانی بهداشت دام  (OIE) با پیشنهاد ایران برای ایجاد کارگروه‌های منطقه‌ای درخصوص اجرا و توسعه استانداردهای  OIE که روی تجارت بین المللی و واردات و صادرات کشورها تاثیر مستقیم دارد، موافقت کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «مونیکا الیوت» دبیرکل سازمان بهداشت جهانی دام در جلسه مجمع عمومی سازمان جهانی بهداشت دام با اشاره به این‌که ششمین برنامه راهبردی این سازمان تا سال 2020 تدوین شده، گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات سازمان در این خصوص ارائه کرد و افزود: از دیرباز این برنامه‌ها در بحث کنترل و ریشه کنی تب برفکی، هاری، طاعون گاوی و سل گاوی در حال اجراست.

وی با ارائه گزارشی از برنامه جهانی برای کنترل مقاومت آنتی‌بیوتیکی و گزارشی از کنفرانس های برگزار شده در این موضوع، به مدرن سازی سیستم گزارش‌ دهی و برنامه های جدید جهاني برای کنترل بیماریهای دامی و ارزیابی های پی.وی.اس  (PVS) اشاره کرد و در خصوص پروژه های مهم سازمان جهانی بهداشت دام  مانند بیوبانک و ذخیره واکسن توضیحاتی ارائه کرد.

موضوع تهدیدات بیولوژیک نیز از دیگر موضوعات مطرح شده در این مجمع بود و از کشورهای عضو این سازمان خواسته شد که در این زمینه‌ها جدی تر وارد عمل شوند، چراکه موفقیت در اجرای برنامه‌های راهبردی دامپزشکی دنیا منوط به همکاری با دیگر دستگاه‌های بین المللی خواهد بود.

رییس سازمان جهانی بهداشت دام همچنین اعلام کرد: علاوه بر اقدامات کنترلی بیماری‌ها، باید شرایط اقتصادی و اقلیمی کشورها هم برای تحقق اهداف دامپزشکی جهانی مد نظر قرار بگیرد.

پس از ارائه گزارش مدیران OIE ، پیشنهاد ایران برای ایجاد کارگروه‌های منطقه‌ای برای اجرا و توسعه استانداردهای سازمان بهداشت جهانی دام که روی تجارت بین المللی و واردات و صادرات کشورها تاثیر مستقیم دارد، مورد تایید این سازمان قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، برنامه روز اول مجمع عمومی سازمان جهانی بهداشت دام شامل سخنرانی رئیس سازمان جهانی دامپزشکی، و وزرا و نمایندگان کشورهای فرانسه، برزیل، کامبوج، گرجستان، سنگال، آمریکا، عربستان، ازبکستان، مکزیک و نیکاراگوا بود که موضوعاتی ازجمله تب برفکی، آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، مقاومت‌های دارویی، افزایش جمعیت و نیاز غذایی، یکسان سازی استانداردها، واردات و صادرات محصولات دامی، سلامت واحد، برنامه های واکسیناسیون و انتقال فنآوری از شاخص‌ترین موضوعات مطرح شده در این مجمع بود.

جلسه مجمع عمومی سازمان جهانی بهداشت دام همه ساله در کشور فرانسه برگزار می شود و امسال نیز سازمان دامپزشکی ایران و رؤسای سازمان­های دامپزشکی 180 کشور عضو و هیئت های مربوطه در این مجمع حضور پیدا کرده اند. این مجمع مهم‌ترین گردهمایی برای سیاست­گذاری و اتخاذ تصمیم در رابطه با سیاست های بهداشتی دام در جهان است.

در این مجمع مقررات مربوط به بهداشت دام به صورت قطعنامه به تصویب می رسد و از نظر قانونی باید توسط کشورهای عضو رعایت شود.

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
0
1
سردبیر محترم حکیم مهر

کارگروه های منطقه ای از گذشته وجود داشته است
سازمان مجبور به انتشار این اخبار نادرست است
خواهش می کنم شما اول تحقیق کنید بعد خبر را بازنشر نمایید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
0
0
بله از قبل بوده است ولی اون موقع اسن حضرات نبوده اند و خبر ندارند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
0
0
جای دکتر ماکنعلی خالیه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
0
1
از روی صندلی تماشاچیان این پیشنهادات داده شده؟ چرا هیچ عکسی از این جلسات و مذاکرات دیده نمیشه؟
نظر شما
ادامه