کد خبر: ۴۲۰۹۵
تعداد نظرات: ۳ نظر



مدیرکل دامپزشکی قم گفت: هر کجا که پست قرنطینه است باید گشت نیروی انتظامی نیز مستقر باشد، چرا که دامپزشکی به تنهایی توانایی انجام این کار را ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر مهدی رفیعی» عصر دوشنبه در نخستین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در تالار امام جواد (ع) استانداری، با بیان اینکه برای جلوگیری از بیماری فوق حاد پرندگان راهکارهای مختلفی وجود دارد، افزود: ایجاد پست‌های قرنطینه مرغ بدون حضور نیروی انتظامی برای کنترل آنفلوانزا کارساز نیست.

وی ادامه داد: در رابطه با ایجاد قرنطینه 2 راهکار مطرح است، یکی کنترل بین استانی که ورود مرغ از استان‌های دیگر به قم تحت نظارت قرار گیرد و دیگری کنترل واحد به واحد می‌باشد. دراین رابطه سال گذشته 11 هزار و 200 نفر ساعت قرنطینه با هزینه 4 میلیارد ریال انجام شد.

مدیرکل دامپزشکی قم گفت: در سال جاری برای مقابله با آنفلوانزا حدود 76 مصوبه در 8 محور پیش بینی شده که یکی از آنها ایجاد پست قرنطینه است که 2 مورد آن در نیمه نخست سال و 6 مورد دیگر نیر در 6 ماهه دوم سال با توجه به بیشتر بودن خطر شیوع این بیماری ایجاد خواهد شد.

رفیعی جانمایی قرنطینه را نیز مهم دانست و افزود: گلوگاه‌های ورودی قم باید دارای پست قرنطینه باشند.

وی یادآور شد: هم اکنون 2 پست قرنطینه در ابتدای آزاد راه قم - تهران و همچنین در اواسط جاده قدیم قم - کاشان مستقر است که تاثیر چندانی در کنترل بیماری یاد شده ندارد.


انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک قمی
|
United States of America
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
0
0
دکتر جان بحث پست قرنطینه و ستاد انفلوانزا نیس.
بحث مدیریت دامپزشکی استانه.
بحث عدم بهره گیری از توانمدی علمی افراد متخصصه.
بحث ثبات مدیریتی هست ................ که دیگه همکارها خسته شدن و براشون عادی شده
ناشناس
|
Singapore
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
0
0
البته که پست قرنطینه کارآمد میتونه بسیار مفید واقع بشه ولی جناب دکتر عزیز اداره مطبوعه شما نیاز به تغییرات اساسی دارد
به خاطر یک دقیقه قطعی برق وزیر ژاپنی جلوی ملتش زانو میزنه و بعد هم استعفا میده اونوقت تو یه شهر مثل قم بیش از ۹۵ درصد مرغداری ها معدوم میشن نه تنها هیچکس حتی عذرخواهی نمیکنه بلکه میرن از مرغدارها شکایت میکنن که چرا آنفلوانزا گرفتید
حداقل برای حفظ ابرو یک نفر رو توبیخ میکردید
حداقل مسئولین اداره طیور استان و شهرستان رو تغییر بدید که در خط اول اتهام در گسترش بیماری هستند
خواهشا خواهشا خواهشا کمی منصف باشید
دامپزشک
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
0
0
تا زمانی که جهاد کشاورزی تو استان برا دامپزشکی تصمیم گیری می کنه، اوضاع بدتر از این هم میشه، مرغداریها با ساختار سی سال پیش با مدیریت کیلویی دوستان جهاد که هجایی را مجوز مرغداری دادن و تو کمیسیونها ضابطه ها رو رعایت نکردن ، مرغداری تو دل مرغداری با مدیریت های فشل ، باید 100 درصد درگیر می شن ، اون 10 درصد برن خدا رو شکر کنن. چونه زدن مرغدار ها برا دادن تعهد بجای رفع نواقص ، یعنی همین وضعیت فعلی، اصلا این ویروس مقصره که اصلا تعهد و مدیریت کیلویی رو نمی فهمه!
نظر شما
ادامه