کد خبر: ۴۲۰۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر



رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن قم در نخستین جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی که در محل استانداری تشکیل شده بود گفت: با اشاره به خسارت یکهزار و 300 میلیارد ریالی وارده ناشی از شیوع آنفلوانزای پرندگان در نیمه دوم سال 96 گفت: هم اکنون بیشتر مرغداری‌های استان اقدام به جوجه‌ریزی نکردند، چون توان پرداخت چنین خسارتی را ندارند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «علیرضا شیخانی» با تاکید بر اینکه پیشگیری بهتر از هر اقدام دیگری برای مقابله با آنفلوانزای پرندگان است، گفت: قرنطینه استان به دلایل زیادی ضعیف است و این امر باعث شیوع ویروس می‌شود.

شیخانی با بیان اینکه چهار سال پیش قم ششمین استان کشور در تولید تخم مرغ و همچنین نهمین استان در تولید گوشت مرغ بود، افزود: درحال حاضر میزان تولید مرغ و تخم مرغ استان به صفر رسیده است.

وی با بیان اینکه اگر 100 میلیارد ریال برای پیشگیری هزینه می‌کردیم دچار این مصیبت نمی‌شدیم، افزود: راه‌های قانونی و عملی وجود دارد که می‌توانیم با به کار گرفتن آنها از بروز چنین بیماری مهلک، کشنده و خسارت باری جلوگیری کنیم.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد مهدی
|
Brazil
|
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
0
0
مگر بیماری مخصوص استان قم بود که ما هزینه میکردیم و پیشگیری میشد یک مقدار تخصصی اظهار نظر بفرمائید لطفا بیماری تقریبا تمام استانهای کشوررا گرفت اونوقت ما چلر هزینه کنیم تا بیماری جلوگیری شود شما چقدر تخصص مبارزه با بیماریهای طیور را دارید که اینگونه اظهار نظر پیفرمایید
دامپزشک
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
0
0
درست می فرمایند قرنطینه عامل مهمی است ولی بفرمایید در کجا . مرغدار نامحتمل که یک هفته بعداز بروز بیماری گزارش می ده دیگه قرنطینه معنی داره!
نظر شما
ادامه