کد خبر: ۴۲۱۱۳
تعداد نظرات: ۷ نظر
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر علی اکبری» افزود: دامپزشکان باید یک رابطه دوستانه با جامعه داشته باشند تا کارشان جا بیفتد و مورد پذیرش قرار گیرد ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی:‌ رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی معتقد است که اظهار نظر فی‌البداهه در زمینه پلیس قرنطینه ممکن است کمی عجولانه باشد. «دکتر علی اکبری» تاکید می‌کند که اگر قرار باشد چنین کاری انجام شود، دستگاه اجرایی آن که وزارت جهاد کشاورزی است باید به مجلس لایحه‌ دهد.

حکیم مهر:‌ آقای دکتر، اخیرا سازمان دامپزشکی و نیروی انتظامی ضمن انعقاد یک تفاهم‌نامه همکاری مشترک، به دنبال راه‌اندازی طرح پلیس قرنطینه هستند تا به کمک آن قدرت نیروهای ناظر بهداشتی را افزایش دهند. نظر شما نسبت به این طرح چیست؟

البته این طرح نیاز دارد به انجام یک بررسی کارشناسی در دستگاه‌های اجرایی آن که قرار است به‌عنوان ناظر حاضر شوند تا ضرورت امر، کیفیت و چگونگی انجام کار روشن شود. اینکه آیا یک دستگاه به تنهایی می‌تواند چنین کاری را انجام دهد یا نیاز به متولی اصلی دارد، باید مورد کنکاش قرار گیرد. شاید اظهار نظر فی‌البداهه در این زمینه کمی عجولانه باشد. اگر قرار باشد چنین کاری انجام شود، دستگاه اجرایی آن که وزارت جهاد کشاورزی است باید به مجلس لایحه‌ دهد یا اینکه یک نفر از نمایندگان، طرحی را در این خصوص تهیه کند. بنابراین به تنهایی نمی‌توان چنین قانونی را ایجاد و دنبال کرد. بلکه حتما باید دستگاه‌های اجرایی هم هماهنگ باشد.

حکیم مهر: اتفاقا دولت و سازمان دامپزشکی به دنبال این هستند که این طرح را در مجلس مطرح تا بتوانند مصوبه مربوط به آن را اخذ کنند. اگر این اتفاق بیفتد، شما به‌عنوان نماینده از آن حمایت می‌کنید؟

البته حتما با یک بررسی کارشناسانه این کار دنبال خواهد شد و قطعا ما به اینکه یک ضرورت مفید در پیگیری این کار اعمال شود، کمک خواهیم کرد.

حکیم مهر: نظر شخصی شما نسبت به اینکه نیروهای نظارت بهداشتی به‌عنوان ضابط قضایی وارد عرصه شوند چیست؟ کمااینکه اگر اقتدار این نیروها کاهش یابد، مشکلات بهداشتی ناشی از آن دامن مردم را می‌گیرد. سال گذشته شاهد مضروب شدن رئیس یکی از شبکه‌های بهداشتی با تبر بودیم.

اگر بخواهیم به این شکل به قضیه نگاه کنیمِ، هر دستگاه اجرایی و نظارتی ممکن است در روند کار خود با چنین تهدیداتی مواجه باشد، اما اینکه فکر کنیم دامپزشکان باید لزوماً یک وجهه انتظامی داشته باشند، آن وقت ممکن است لطافت کاری آنها آسیب ببیند. اینها باید یک رابطه دوستانه با جامعه داشته باشند تا کارشان جا بیفتد و مورد پذیرش قرار گیرد. اگر بعد حاکمیتی صرف باشد، از آن طرف قضیه ممکن است اصل کار آسیب ببیند. ضمن اینکه ما یک قانون کافی داریم در این مورد که هر گاه کارمند دولت در حین انجام وظیفه و ماموریت قانونی اداری خود مورد تعرض یا تهمت قرار گیرد، آن مورد پیگرد قانونی خواهد شد. این قانون کمی نیست و فکر نمی‌کنم لازمه آن این باشد که هر مامور دولت علاوه‌بر این قانون، یک ابزار تهاجمی در اختیار داشته باشد.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 
 
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
0
1
جناب مهندس دامپزشکی شغلیست خطیر نه لطیف
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
0
1
لطافت کاری!!! چند دقیقست نمیتونم جلوی خندم بگیرم
این آقایان اصلا دامپزشکی نمیشناسن. جلو قصاب و کشتارگاهی گرفتن و دامش توقیف کردن لطافت داره یا کار تا زانو تو پهن گاوداری؟؟
ناشناس
|
France
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
0
0
مگر قراره تا بن دندان همه مسلح بشن. ولی شما هم هیچ راهکاری برای قصاب چاقو بدست و دامدار بیل به دست ندادید یا لطیف الرحمن الراحمین.خداکنه این لطافت ما که بواسطه ماهیت شغل مان است سبب گشایش امور شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
0
0
مگه دامپزشک نقاشه یا نوازنده ست که کارش لطیفه. کار با دام سنگین .کشتارگاه و فارم و .... لطفا تشریف بیارید کار کنید تا لطلافت کاری رو با تمام وجودتون حس کنید. واقعا که
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
0
1
متاسفم برای خودم که میخام صادقانه بدون هیچ حمایتی خدمت کنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
0
0
آقای دکتر علی اکبری انسان وارسته و مردم دوستی هستند خواهشنا در استان خودش لطف کنن وضع نیروهای دامپزشکی را برسی کنن که همگی رابطه خانوادگی و خویشاوندی دارند در ضمن آقای استاندار صالحی هم دخترش دامپزشکه حال چه شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
0
0
متاسفانه بسیاری از کارفرماها باروحیه لطافتی کاری نداشته وسود خودرا به هرنحوی در ممانعت از انجام بسیاری از موارد بهداشتی وفشار برمسئولین فنی مبینند بنابراین درچنین فضایی درکنار روحیه لطافت بحث سلامت محصول وکیفیت مطرح میشود که دربسیاری ازموارد نیاز به برخورد قضایی وحمایت نیروی محترم انتظامی میباشد
نظر شما
ادامه