کد خبر: ۴۲۱۲۰



سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه، از کشف و معدوم سازی بیش از ۶۰۰ کیلوگرم احشا مرغ بی هویت در شهر کرمانشاه خبر داد و گفت: فرد خاطی قصد تبدیل این احشا به گوشت چرخ کرده را داشت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر صیاد غلامی» گفت: براساس گزارش‌های مردمی اکیپی به سرپرستی دامپزشکی عازم محل شد و با مقادیر زیادی سنگدان، دل و جگر مرغ مواجه شدند.

او اعضا این اکیپ را شامل دامپزشکی، شبکه بهداشت، اجرائیات شهرداری، محیط زیست و بازرسی اتاق اصناف کرمانشاه عنوان کرد و گفت: فرد خاطی در محوطه آپارتمان محل زندگی خود مقادیر زیادی سنگدان، دل و جگر مرغ را داخل چندین سبد داخل حیاط و خارج از یخچال انبار کرده بود.

وی با بیان اینکه فرد متخلف قصد داشت سنگدان‌ها را تبدیل به گوشت چرخ کرده کند، تصریح کرد: تمام محموله یاد شده به طور کامل ضبط و به صورت بهداشتی امحا شد.

غلامی، تبدیل سنگدان مرغ به گوشت چرخ کرده را مصداق بارز غش در معامله و تخلف بهداشتی دانست و اظهار کرد: با خاطیان در این ارتباط برخورد قانونی می‌شود.

وی سنگدان و آلایش خوراکی مرغ را فاقد ارزش غذایی لازم دانست و تصریح کرد: گوشت باید در حضور مشتری چرخ شود و مردم حتما از خرید گوشت از پیش چرخ شده خودداری کنند.

او به شهروندان توصیه کرد گوشت مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و هرگونه تخلف بهداشتی را با تلفن ۱۵۱۲ یا سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ دامپزشکی اطلاع دهند.

هم اکنون یک کشتارگاه صنعتی دام در شهر کرمانشاه و ۱۱ کشتارگاه سنتی و ۹ کشتارگاه مرغ در استان فعال است.

در استان کرمانشاه همچنین ۷۸۳ واحد مرغداری‌ صنعتی گوشتی و تخمگذار فعال است که سالانه بیش از ۶۳ هزار و ۷۰۰ تن گوشت مرغ و ۱۱ هزار تن تخم مرغ در این تعداد واحد تولید می‌شود.

این استان با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۲ شهر و ۲ هزار و ۶۲۲ روستا است.


نظر شما
ادامه