کد خبر: ۴۲۱۴۹
عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر نظر افضلی» افزود: اگر طرح پلیس قرنطینه در کمیسیون نوشته شود، حتماً مورد حمایت ما قرار می‌گیرد ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: صیانت از امنیت کشاورزی و دامپزشکی به یکی از اولویت‌های دست‌اندرکاران این حوزه تبدیل شده است. کمی بعد از تفاهم‌نامه مشترک میان نیروی انتظامی و سازمان دامپزشکی در قالب پلیس قرنطینه، حالا قرار است که طرح پلیس کشاورزی هم مورد پیگیری بهارستان‌نشینان قرار گیرد. عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با حکیم مهر، ضمن گلایه از افزایش سرقت محصولات کشاورزی در روستاها، از انجام مکاتبات مربوط به طرح پلیس کشاورزی خبر می‌دهد.

«دکتر نظر افضلی» با تاکید بر اینکه پیشنهاد تشکیل یک سازوکار حفاظتی در زمینه کشاورزی را در مجلس مطرح کرده‌ام، می‌گوید: «متاسفانه طی سال‌های گذشته شاهد سرقت محصولات و میوه‌های کشاورزان محترم در روستاها بوده‌ایم که به منظور جلوگیری از این روند، پیشنهاد پلیس کشاورزی را به مجلس ارائه داده‌ام. این طرح باید مد نظر قرار گیرد و  قدم‌های بلند در راستای اجرای آن برداشته شود.»

وی با بیان اینکه طرح پلیس کشاورزی دقیقاً در راستای طرح پلیس قرنطینه است، تصریح می‌کند: «سازوکار این طرح تقریباً شبیه شکل فعالیت محیط بانان خواهد بود؛ کمااینکه در گذشته، نیروهایی به شکل سنتی و در قالب دشت‌بان فعالیت می‌کردند. به این شکل که بعد از کاشت محصولات کشاورزی، یک نفر به عنوان نگهبان به آنجا فرستاده و مانع از تعرض به محصولات می‌شد.»

افضلی خاطرنشان می‌کند: «پلیس کشاورزی می‌تواند در قالب محیط بان باغات بوده و به‌عنوان ضابط قضایی دارای جایگاه حقیقی و حقوقی باشد. بنده نامه این طرح را به مجلس پیشنهاد کرده‌ام.»

وی اضافه می‌کند: «پلیس قرنطینه هم مانند این طرح است و اجازه نمی‌دهد اتفاقاتی نظیر زد و خورد با نیروهای ناظر دامپزشکی به وجود بیاید. کمااینکه این قبیل برخوردهای فیزیکی، به نوعی اقتدار دامپزشکی را کاهش داده و خدایی نکرده باعث می‌شود که نیروهای ناظر در بعضی جاها که احساس کنند امنیت‌شان در خطر است، نسبت به مسائل بهداشتی بی تفاوت باشند که دود این مساله به چشم مردم می‌رود.»

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید می‌کند: «اگر طرح پلیس قرنطینه در کمیسیون نوشته شود، حتما مورد حمایت ما قرار می‌گیرد.»

 
 
نظر شما
ادامه