کد خبر: ۴۲۱۵۹
تعداد نظرات: ۲ نظر



معاون استاندار لرستان از قرنطینه نشدن گوشت مرغ و گوشت قرمز وارد شده به استان لرستان انتقاد کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایلنا، «گودرز امیری» در جلسه ستاد تنظیم بازار استان با بیان اینکه گروهی خودسرانه اقدام به افزایش برخی اقلام در بازار می‌کنند، اظهار کرد: باید قیمت‌ها تنظیم شود و نرخ تمام شده را با در نظر گرفتن سود متعارف برای تولید کننده و توزیع کننده مشخص کرد.

وی با انتقاد از نوسان ۲۵ هزار تومانی قیمت گوشت قرمز و اشاره به تفاوت قیمت‌ گوشت مرغ در بازار، گفت: گوشت قرمز در شهرستان بروجرد هر کیلو ۶۰ هزار تومان و در بعضی از شهرستان‌ها بین ۳۵ تا ۴۸ هزار تومان گزارش شده است، این وظیفه جهاد کشاورزی است که وارد شود تا این قیمت‌ها تنظیم و به حالت تعادل برسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان بیان کرد: نوسان قیمت گوشت و مرغ در بازار بیانگر مشکل عرضه و تقاضا توسط جهاد کشاورزی است.

وی در ادامه با تاکید بر تعیین و اعلام قیمت واحد برای مرغ و گوشت قرمز افزود: جهاد کشاورزی باید ظرف ۴۸ ساعت قیمت تمام شده این محصولات را آنالیز کند، نرخ پیشنهادی را به ستاد تنظیم بازار جهت قیمت ارائه دهد تا با تصویب آن قیمت‌ها یکسان و با سودجویان برخورد شود.

امیری با بیان اینکه وزن مرغ ارائه شده به مردم باید کمتر از یک کیلو و ۸۰۰ گرم باشد، تصریح کرد: باید مرغ با وزن استاندارد وارد بازار شده و این امر به مرغداری‌ها ابلاغ شود. وزن سنگین مرغ به معنی عرضه مواد شیمیایی به مصرف کننده است.

وی از قرنطینه نشدن گوشت مرغ و گوشت قرمز وارد شده به لرستان انتقاد کرد و با تاکید بر لزوم کنترل واردات این مواد غذایی به استان افزود: هنوز مسئولان امر، به تعریف دقیقی برای مرغ استاندارد نرسیده‌اند که با توجه به آن بتوان از ورود مرغ‌های ناسالم جلوگیری کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری عنوان کرد: به تازگی یک محموله مرغ وارداتی دارای مجوز حمل به استان، ناسالم تشخیص داده و معدوم شده است که این ثابت می‌کند تنها مجوز حمل برای تشخیص سلامت مرغ‌های وارداتی کافی نیست و باید قرنطینه دام در ورودی‌ها ایجاد شود.

وی نظارت بر کشتارگاه‌ها را ضروری دانست و گفت: در بازدیدهای میدانی از کشتارگاه‌های مرغ استان و با توجه به هفت شاخص بهداشت و سلامت، مشخص شد کشتارگاه‌ها این موارد را به طور کامل رعایت نکرده‌اند.

امیری تصریح کرد: دامپزشکی استان ظرف یک هفته باید پیگیری‌های لازم را انجام داده و از بروز این تخلفات و اقدامات جلوگیری کند.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
0
0
به امید غیرت در استانداری آذربایجان غربی!
ناشناس
|
Canada
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
0
0
.................... صنعت مرغداری و دامپروری استان بخاطر این افراد ... نبود شد
نظر شما
ادامه