کد خبر: ۴۲۱۷۶
 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ارومیه گفت: محموله گوشت مرغ به وزن 16 تن در این شهرستان کشف، ضبط و معدوم شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر سید امید خلیل زاده» افزود: آلودگی های ثانویه و غیر قابل مصرف بودن دلیل اصلی معدوم و از چرخه خارج کردن این محموله بوده است.

وی با اشاره به تشدید نظارت بهداشتی به مواد غذایی پرمصرف در ایام ماه مبارک رمضان اضافه کرد: با تشکیل پنج اکیپ ثابت و سیار در ایام ماه مبارک رمضان به تعداد 10 نفر، بازرسی های بهداشتی مستمر از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی، رستوران ها، غذا خوری ها و سایر مراکز تولید و عرضه فرآورده ها انجام می شود.

وی با اشاره به اهمیت تامین امنیت غذایی در راستای صیانت از سلامت مصرف کنندگان ادامه داد: از عموم مردم درخواست می شود تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، موضوع را در اسرع وقت به شبکه دامپزشکی ارومیه اطلاع دهند تا برخورد قانونی با متخلفان بهداشتی انجام شود.

به گزارش ایرنا افزون بر 400 مرکز عرضه فرآوردهای خام دامی در شهرستان ارومیه فعال است.

2 قرنطینه بهداشتی دام نیز در منطقه سرو و در جاده شهید کلانتری شهرستان ارومیه برای کنترل ورود و خروج دام زنده و فرآورده های آن در حال فعالیت مستمر است.

در ایام ماه مبارک رمضان نظارت های انجام شده بر تولید فرآورده های خام دامی و عرضه آنها تشدید شده است. در این راستا در قرنطینه های ارومیه هیچ گونه اجازه حمل و نقل دام بدون گواهی حمل به داخل و یا خارج از شهر صادر نمی شود.

 
 
نظر شما
ادامه