کد خبر: ۴۲۱۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر



مدیرکل دامپزشکی استان همدان با تأکید بر اینکه مخالف فعالیت دوباره کشتارگاه سنتی اسدآباد هستیم، گفت: این کشتارگاه به هیچ‌وجه شرایط بهداشتی لازم را برای فعالیت دوباره ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر محمودرضا رسولی» با بیان اینکه بسته شدن کشتارگاه سنتی اسدآباد پس از بررسی کارشناسان بهداشت، محیط زیست و دامپزشکی انجام شده است، افزود: پلمب این کشتارگاه هیچ مشکلی در اسدآباد ایجاد نکرده و در حال حاضر گوشت بهداشتی و پیش‌سرد شده و با لیبل بهداشتی در بین واحدهای مختلف توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این کشتارگاه سنتی بوده و در حریم 3 واحد تولیدکننده موادغذایی فعالیت می‌کرد، ادامه داد: این کشتارگاه برای واحدهای اطراف آلوده‌کننده بوده و مشکل بهداشتی داشته است.

رسولی خاطرنشان کرد: این کشتارگاه امکانات بهداشتی لازم همچون سیستم پیش‌سرد و تصفیه فاضلاب را ندارد و تصمیم پلمب این واحد در استانداری و با حکم قضایی انجام شده است.

وی تصریح کرد: در صورتی‌که کشتارگاه سنتی اسدآباد مجددا فعال شود تمام تلاش‌های انجام شده برای تعطیلی کشتارگاه‌های سنتی رزن و تویسرکان نیز بی‌نتیجه خواهد بود.
 
نباید به علت حفظ منافع برخی، از بهداشت و حفظ سلامتی مردم چشم‌پوشی کرد

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با تأکید بر اینکه رعایت بهداشت برای حفظ سلامتی مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اضافه کرد: نباید به علت حفظ منافع برخی از بهداشت و حفظ سلامتی مردم چشم‌پوشی کرد.

وی ادامه داد: از سرمایه‌گذار این واحد دعوت شده تا پیگیر اخذ مجوز کشتارگاه صنعتی کوچکی در شهرستان اسدآباد باشد تا اجازه فعالیت به وی داده شود.

رسولی تأکید کرد: با چشم و گوش باز و با تأسی از الگوی بهداشتی تعریف شده از سوی کشور عمل کرده‌ایم و این کشتارگاه به علت مشکلات بهداشتی قابلیت بازگشایی دوباره ندارد.



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
بازرس گوشت کشتارگاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
0
0
مدیر عزیز ،کشتارگاه سنتی هم باشه از روی خاک ذبح کردن که بهتره.لااقل یه دامپزشک و یک کاردان اونجا هستن،لااقل به طرز ضعیف هم که باشه ولی نظارتی هست هر چند که کسی را یارای مقابله با قصاب نیست.شما که این کشتارگاه رو تعطیل کنید دام ها به روش بسیار سنتی تر روی خاک یا سیمان حیاط ذبح شده و خبری از بازرسی و نظارت هر چند جزیی هم نخواهد بود.مدیریت ایران در همه زمینه ها،به مانند آبکشی هست که شما با تعطیلی این کشتارگاه فقط می تونید یه سوراخ را ببندید بقیه سوراخها می مونه!
نظر شما
ادامه