کد خبر: ۴۲۲۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر



معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری دامی سازمان دامپزشکی کشور از کاهش ۳ برابری روند شیوع بیماری تب کریمه کنگو نسبت به مدت مشابه سال قبل به علت توجه افراد به توصیه‌های سازمان دامپزشکی خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر کریم امیری» درباره آخرین وضعیت شیوع تب کریمه کنگو اظهار کرد: براساس آخرین آمار وزارت بهداشت تاکنون از ۲۰ نفری که مبتلا به این بیماری شدند، تنها یک نفر جان خود را از دست داده است.

به گفته وی، امسال روند شیوع بیماری نسبت به مدت مشابه سال قبل، به علت توجه افراد به توصیه‌های سازمان دامپزشکی، ۳ برابر کاهش داشته است.

امیری ادامه داد: همه ساله با گرم شدن هوا و فعالیت کنه‌ها، امکان شیوع این ویروس در کشور وجود دارد به همین خاطر از افراد تقاضا داریم که از تماس مستقیم با حیوانات و کشتار غیر مجاز دام اجتناب کنند و در صورت مسافرت مواظب گزش کنه‌ها باشند.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که تاکنون در استان تهران گزارشی از شیوع بیماری تب کریمه کنگو داشته‌ایم، بیان کرد: با توجه به کاهش تعداد دامداری در استان تهران، تاکنون موردی در این زمینه گزارش نشده است.

وی در پایان در توصیه‌ای به خانوارها گفت: از افراد تقاضا داریم که برای حفظ سلامت خود و کاهش خطر در جامعه ضمن رعایت اصول بهداشتی، تنها از قصابی‌های مجاز، گوشت مورد نیاز خود (دارای مهر دامپزشکی) را خریداری کنند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
0
0
خدارا شكر در اداره كل مبارزه همه چي ارومه بيماريها ريشه كن شدن تب برفكي نداريم فقط دامها از خوشحالي سكته مي كنند درود بر مدير كل توانمند ؟!؟!؟!؟
نظر شما
ادامه