کد خبر: ۴۲۲۲۳
 

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به افزایش تعداد کانون‌های تب برفکی در زنجان به 20 مورد گفت: در نتیجه همین امر 58 دام سبک و سنگین تلف شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر احمدباقر حاج کاظمی» اظهار کرد: عملیات واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی در سطح دامداری‌های صنعتی، نیمه صنعتی و سنتی استان از اسفند سال گذشته آغاز شده است و طبق برنامه تا پایان خرداد ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 431 هزار راس دام سبک و سنگین در استان زنجان علیه بیماری تب برفکی واکسینه شده‌‌اند، بیان کرد: از این تعداد 58 هزار و 239 راس گاو و گوساله و 373 هزار و 319 راس گوسفند و بز بوده است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه عملیات واکسینه کردن دام‌ها علیه بیماری تب برفکی در قالب 29 اکیپ انجام می‌شود، گفت: 14 اکیپ دولتی و 15 اکیپ خصوصی در این زمینه فعالیت دارند.

حاج کاظمی با اشاره به اینکه کانون تب برفکی در استان از 10 مورد به 16 مورد افزایش یافته است، گفت: در نتیجه شیوع این بیماری 58 راس دام سبک و سنگین تلف شد.

وی با اشاره به اینکه بیماری تب برفکی در بین دام‌های استان کنترل شده است، گفت: منشا بیماری از دام‌هایی است که دامداران از سایر استان‌ها وارد می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان از دامداران خواست از سایر استان‌ها دام وارد نکرده و ضمن رعایت مسائل بهداشتی موارد مشکوک را به شماره تلفن 1512 گزارش کنند.

 
 
نظر شما
ادامه