کد خبر: ۴۲۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: در آبان‌ماه سال‌ جاری 650 قلاده سگ ولگرد در سطح شهر اهواز معدوم شده است.

محمود‌رضا شیرازی در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی این شهرستان اظهار داشت: در آبان‌ماه امسال 650 قلاده سگ ولگرد در سطح شهر اهواز معدوم شده که نسبت به ماه‌های گذشته در سال‌ جاری دو برابر شده است.
وی بیان داشت: از ابتدای سال تاکنون ماهانه 300 تا 400 قلاده سگ ولگرد در سطح شهر اهواز معدوم شده با این وجود همچنان تعداد سگ‌های ولگرد در سطح شهر اهواز زیاد است.
این مقام مسئول افزود: از مهر‌ماه سال‌ جاری آمار اتلاف سگ‌های ولگرد نسبت به شش ماهه نخست امسال دو برابر شده است به طوری‌ که در مهر‌ماه 720 قلاده سگ ولگرد در سطح شهر معدوم شد.
شیرازی با ضعیف دانستن روند اتلاف سگ‌های ولگرد در مناطق حوالی شهر اهواز گفت: اتلاف سگ‌های ولگرد در مناطق شیبان، ملاثانی و حمیدیه که تعداد سگ‌های ولگرد زیادی در این مناطق رفت و آمد دارند بسیار کم و ضعیف است.
وی بیان داشت: این امر باعث شده است که سگ‌های ولگرد از این مناطق وارد شهر اهواز شوند و برای شهروندان اهوازی مشکلات زیادی را ایجاد کنند.
معاون خدمات شهری شهرداری اهواز افزود: وضعیت اتلاف سگ‌های ولگرد نسبت به سال‌های گذشته در شهر اهواز روند کندی دارد و باید برای اتلاف هر چه زودتر سگ‌های ولگرد در سطح شهر تلاش کرد.
این مقام مسئول با اشاره به طرح اتلاف موش‌ و جانوران موذی در سطح شهر اهواز بیان داشت: برای اتلاف موش‌ها در سطح شهر علاوه بر اکیپ امانیه و چهار اکیپ خصوصی، از سلاح‌های قوی استفاده می‌شود.
وی با بیان اینکه این سلاح‌ها باعث می‌شود تا اتلاف موش‌ها نسبت به گذشته دو برابر شود، افزود: این سلاح در دو ماهه اخیر در اهواز استفاده ‌شده تا موش‌های بیشتری در سطح شهر معدوم شود.
شیرازی گفت: طی یک ماه گذشته 9 هزار موش در اهواز معدوم شد که با ورود سلاح جدید امکان از بین بردن موش‌ها بیشتر خواهد شد.
این مقام مسئول افزود: در این زمینه باید در بین مردم نیز فرهنگ‌سازی لازم انجام شود تا برای مقابله با سگ‌های ولگرد و مراقبت از گزش این جانور آمادگی لازم را داشته باشند.

همچنین رئیس شبکه بهداشت آبادان هم گفت: در یک ماه گذشته 200 قلاده سگ ولگرد در این شهرستان معدوم شده است.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رويا
|
-
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۱
0
0
تبريك ميگم به اين دو دامپزشك شريف كه به دنياي زيبا و پر از صلح و صفاي گياهخواري وارد شده اند.
نظر شما
ادامه