کد خبر: ۴۲۲۵۳
 

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی گفت: 40 میلیون راس دام سبک و سنگین امسال به منظور پیشگیری و تداوم کنترل بیماریهای دامی در کشور واکسینه می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر علیرضا رفیعی پور» از کاهش 38 درصدی بیماریهای دامی در 2 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و اظهار کرد: تمامی واحدهای دامی موجود به طور کامل در کنترل نظارتی ماموران شبکه های دامپزشکی قرار دارد .

وی از استقرار مستمر ماموران دامپزشکی در 620 تالاب و آبگیر محل زیست پرندگان مهاجر از سال گذشته تاکنون خبر داد و گفت: ماموران این سازمان نظارتی، تا شعاع 50 کیلومتری زیستگاه ها و استقرار پرندگان بومی، مهاجر و صنعتی را کنترل و بازرسی بهداشتی زیر نظر دارند .

رییس سازمان دامپزشکی با اشاره به آلوده شدن 640 مرغداری به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سال گذشته تصریح کرد: با شیوع این بیماری 25 میلیون قطعه طیور صنعتی و محلی تلف شد که بیش 14هزار میلیارد ریال خسارت مالی در برداشت .

وی میزان اعتبار هزینه شده سال گذشته برای واکسینه کردن طیور کشور در برابر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را 7 هزار و 500 میلیارد ریال اعلام کرد .

رفیعی پور تاکید کرد: با تمهیدات اندیشیده شده در توزیع به موقع واکسن، اجرای آموزش و اطلاع رسانی مطلوب، طغیان این بیماری خطرناک طیور جلوگیری و مهار شد .

وی در مورد تامین گوشت قرمز مورد نیاز کشور گفت: به منظور تعادل عرضه و تقاضا در بازار مصرف، روزانه 150 تن گوشت قرمز گرم و بهداشتی وارد کشور می شود .

رییس سازمان دامپزشکی افزود: بطور متوسط 100 هزار تن گوشت قرمز منجمد نیز با کنترل بهداشتی وارد و میزان کاستی بازار مصرف این مواد پروتئینی پرمصرف را تکمیل می کند .

وی میزان مصرف روزانه گوشت سفید و قرمز در کشور را حدود 800 هزار تن برآورد کرد و افزود: از این میزان 700 هزار تن در داخل کشور تولید می شود .

رفیعی پور، تعداد کشتارگاه های فعال در سطح کشور را یکهزار و 200 واحد اعلام کرد و گفت: از این تعداد 700 واحد صنعتی است .

رئیس سازمان دامپزشکی از تفاهم همکاری ایران با کشورهای اروپایی بر سر ضوابط بهداشتی و تسهیل صادرات فراورده‌های خام دامی و آبزیان خبر داد و گفت: اگر مشکل ضوابط بهداشتی برای صادرات فرآورده‌های دامی به اروپا تسهیل شود، مشکل صادرات به دیگر کشورها نیز حل خواهد شد .

در این آیین دکتر حسینعلی سلطانی به عنوان مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری معرفی و از خدمات دکتر عبدالمحمد نجاتی قدردانی شد .

 
 
نظر شما
ادامه