کد خبر: ۴۲۲۵۷
 

رییس مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاه های مرجع و مطالعات كاربردی سازمان دامپزشكی كشور گفت: در راستای پروژه FAO/OIE  با موضوع سرویلانس و تشخیص بیماری تب برفکی از طریق شیر که با همکاری آزمایشگاههای مرجع بین المللی و مرکز ملی تشخیص در حال انجام است، یک دوره کارگاه آموزشی با هدف راه اندازی علمی و روش تشخیص بیماری تب برفكی از طریق شیر برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشكی كشور، «دکتر محمد حبیبی» با بیان اینکه این دوره آموزشی در آزمایشگاه مولکولی بخش تشخیص بیماری های دامی مرکز تشخیص از تاریخ 31 اردیبهشت لغایت 2 خرداد ماه برگزار شد، اظهار کرد: مدرس این دوره، کارشناس ارشد مولکولار بیولوژی آزمایشگاه پربرایت انگلستان بوده است.

به گفته وی در این دوره آموزشی علاوه بر کارشناسان مرکز، کارشناسان مولکولی چهار آزمایشگاه همکار مرکز یعنی آزمایشگاه های آذربایجان غربی، خراسان رضوی، فارس و کرمان نیز شرکت فعال داشتند.

رییس مرکز تشخیص آزمایشگاه های مرجع سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه در پایان دوره نتایج و تجارب ارزشمندی اخذ شد که در راه اندازی و معتبر سازی رو شهای تشخیصی بسیار تاثیر گذار خواهد بود، عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزی پروژه، مقرر شد تا کلیه نمونه های اخذ شده در هر دو آزمایشگاه مورد آزمون قرار گرفته و نتایج جهت اعتبارسنجی مورد مقایسه قرار بگیرد.

حبیبی همچنین از انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه های شهید بهشتی، صنعتی شریف و همچنین پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی در راستای انجام آزمایش و فعالیت های پژوهشی و آموزشی خبر داد و افزود: با دانشگاه تهران، موسسه رازی، اداره استاندارد و دارو و غذا منطقه آزاد قشم در حال نهایی کردن تفاهم نامه هستیم.

وی با اشاره به اقداماتی که در حوزه کاهش زمان پاسخگویی آزمایش نیز انجام شده است، اظهار کرد: در حوزه دارو و مواد بیولوژیک، سال گذشته در همین تاریخ زمان پاسخگویی به آزمایش ها شش ماه بود اما اکنون با انجام کار های مدیریتی و تقویت نیروی انسانی زمان پاسخگویی به آزمایشات به زیر دو ماه کاهش یافته است.

به گفته رییس مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی کشور علاوه بر این در حوزه توزیع کیت ها نیز با اصلاح کیت و مواد شیمیایی دو میلیارد صرفه جویی صورت گرفت.

 
 
نظر شما
ادامه