کد خبر: ۴۲۲۵۹
 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آستارا گفت: 624 رأس بز از مبدأ کشور فرانسه به واسطه مرز زمینی شهرستان آستارا جهت اصلاح نژاد وارد کشور شده و مقصد بعدی آن‌ها شهرستان فیروزکوه استان تهران است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «بهرام پورضرب» با اشاره به اینکه بزهای وارد شده از نژاد سانن و آلپاین توسط شرکت کشت و صنعت آوین ژن هستند، بیان کرد: اصلاح نژاد این تعداد بز وارد شده به کشور در افزایش حجم شیردهی، تولید گوشت و زادووالد آن‌ها نقش تأثیرگذاری ایفا می‌کند.

وی به صادرات 25 تن پودر ماهی به ارزش 150 هزار دلار با نظارت مستقیم شبکه دامپزشکی شهرستان آستارا و رعایت شرایط قرنطینه به جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: صدور تمام مجوزهای این مقدار پودر ماهی تولید شرکت کاسپین توسط اداره‌کل دامپزشکی استان مازندران انجام شده است.

به‌گفته پورضرب از آغاز سال جاری تاکنون نیز بالغ‌بر 66 تن انواع پنیر و خامه پاکتی، 19 تن ماهی منجمد قزل‌آلا، چهار تن روغن ماهی و 47 تن پودر ماهی از طریق مرز زمینی این شهرستان به کشورهای فدراسیون روسیه و جمهوری آذربایجان صادر شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان با اشاره به واردات 915 تن گوشت منجمد گوسفند و بز به‌واسطه مرز زمینی این شهرستان به کشور بیان کرد: این مقدار فرآورده خام دامی باهدف مصرف داخل و از کشورهای فدراسیون روسیه، گرجستان و داغستان وارد ایران شده است.

وی با بیان اینکه این میزان فرآورده خام دامی قرار است با 76 دستگاه تریلی یخچال‌دار به سمت تهران حرکت کند تصریح کرد: کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان آستارا به هنگام ورود این مقدار فرآورده خام دامی به کشور نظارت‌ها و کنترل‌های ویژه بهداشتی را اعمال کرده‌اند تا خطری سلامت غذایی مردم را تهدید نکند.

به گزارش فارس، پذیرش فرآورده‌های دام و طیور ایران در کشورهای همسایه منوط به داشتن گواهی‌نامه معتبر از سوی سازمان دامپزشکی است و تمام محموله‌های صادراتی در سامانه یکپارچه قرنطینه دامی سازمان دامپزشکی به‌صورت لحظه‌ای ثبت می‌شوند.

 
 
نظر شما
ادامه