کد خبر: ۴۲۲۷۲
تعداد نظرات: ۳ نظر



رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده گفت: با توجه به نبود تقاضا برای دام‌های با وزن بالا در بازار داخل، ممنوعیت صادرات دام زنده عاملی برای افزایش قاچاق است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «منصور پوریان» رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده، با انتقاد از ممنوعیت صادرات دام زنده اظهار کرد: با وجود برخی اظهار نظرها مبنی بر آنکه صادرات دام زنده عامل اصلی گرانی است، اما صادرات به ازای واردات گوشت قرمز در بازار نتیجه بخش بوده است.

وی افزود: با توجه به صادرات مشروط دام زنده در ازای واردات، این موضوع هیچ ارتباطی به افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار ندارد و تنها عوامل توزیع و خرده فروشی به بهانه‌های مختلف درصدد بیشترین سود از بازار هستند.

پوریان با انتقاد از اتخاذ تصمیمات متعدد در حوزه دام زنده و گوشت قرمز در بازار بیان کرد: با وجود نبود کمبود گوشت در بازار، این تصیمات یک شبه معاونت‌های مختلف از عوامل اصلی گرانی در بازار به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه ممنوعیت صادرات دام زنده عاملی برای افزایش قاچاق است، گفت: با توجه به آنکه تقاضایی برای دام‌های با وزن بالا در بازار داخل وجود ندارد؛ بنابراین انباشت دام روی دست دامدار موجب شده است تا آنها تن به پدیده شوم قاچاق دهند.

رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده، نرخ هر کیلو لاشه سنگین بره با دنبه را ۳۸ هزار تومان اعلام کرد و گفت: همچنین هر کیلو لاشه سبک بره با دنبه به نرخ ۴۱ هزار تومان در بازار توزیع می‌شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه صنعت دامداری نفس های آخرش را می‌کشد، تصریح کرد: صنعت دامداری زمانی موفق خواهد بود که در هر کجا که تقاضا وجود دارد، اقدام به عرضه محصولاتش کند و تصمیمات یک شبه مانع این امر نشود تا تولیدکنندگان با مشکلات متعددی در بازار روبرو شوند.


انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
0
0
دقیقا موافق نظراتشون هستم. با فشار ب تولید کننده چاره ای جز حذف دام چ مولد چ پروار برای تولید کننده نمیمونه. هیچکس با تراز درامدی منفی حاضر به پذیرش تولید نخواهد بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
0
0
با این مدیریت در کشور خیلی چیزهای مهم تر از صنعت دامداری از بین رفتن.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
0
0
دامداران و مرغداران دیگر به ستوه آمده اند
تا کی دولت میخاد از جیب دامدار به مردم سوبسید بده
نظر شما
ادامه