کد خبر: ۴۲۲۸۳
تعداد نظرات: ۴ نظر



رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شفت از صدور حکم متهم حیوان آزاری در این شهرستان خبرداد و گفت: ۳۰ ضربه شلاق و فراگیری چگونگی برخورد باحیوانات حکم حیوان آزار شفتی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، آخرین روزهای اسفند سال ۹۶ بود که انتشار فیلم حیوان آزاری یک قلاده سگ توسط فردی در شهرستان شفت در شبکه‌های مجازی اذهان عمومی و بسیاری از دوستداران حیوانات و حامیان محیط زیست را جریحه دار و خواستار برخورد قاطع با این فرد از سوی دستگاه‌های مسئول شدند.

با توجه به اینکه این اقدام در محدوده شهرستان شفت انجام شده بود از همان روزهای ابتدای اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان تحقیقات لازم را برای شناسایی و دستگیر فرد خاطی انجام داد و با توجه به مدارک موجود موفق به شناسایی و دستگیری وی شدند.

حال بعداز گذشت چند ماه و معرفی متهم به حیوان آزاری به مقام قضایی شهرستان شفت حکم وی صادر شد.

در این رابطه رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شفت اظهار کرد: پس از انتشار تصاویری مبنی بر حیوان آزاری و کشیدن یک قلاده سگ به وسیله خودرو، اداره محیط زیست شهرستان با بررسی و شناسایی هویت متخلف بلافاصله با تشکیل پرونده شخص مذکور را به مقام قضایی معرفی کرد.

«رضا زمانی» در ادامه با بیان اینکه انتشار این فیلم سبب جریحه‌دار شدن اذهان عمومی استان به ویژه شهرستان شده بود، افزود: با صدور حکم از سوی مقام قضایی شهرستان شفت شخص متهم به سگ آزاری به ۳۰ ضربه شلاق تعزیری محکوم شد.

وی با اشاره به اینکه این متهم باید هفته‌ای یک روز در اداره محیط زیست شهرستان شفت حاضر شود، گفت: آموزش نحوه برخورد و همچنین نگهداری از حیوانات مصدوم به مدت شش ماه از مجازات تکمیلی است که برای این متهم از سوی مقام قضایی در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شفت در ادامه با بیان اینکه این اداره نیز به صورت ماهانه گزارش عملکرد این فرد را به مقام قضایی ارائه می‌کند، تصریح کرد: با توجه به اینکه براساس آموزه‌های دین اسلام حیوان آزاری اقدامی ناشایست است اداره محیط زیست با چنین اقداماتی برخورد قاطع می‌کند.


 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
0
0
از این ..........ها زیاد شنیدیم
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
0
0
چقدر آدم میتونه سنگدل باشه اینکارو بکنه . زبون بسته های بیچاره فقط دنبال غذا هستن همین ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
0
0
به اميد روزي كه قوانين محكمي براي حمايت از حيوانات در كشور داشته باشيم، واين قوانين هر چه زودتر به تصويب مجلس برسد ، تا ديگر شاهد گسترده حيوان ازاري نباشيم
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۴
0
0
خاک تو سرشون خدا ازشون نگذره واقعا چه جوری دلشون میاد واقعا متاسفم ابروی هرچی مسلمان م اینا بردن
نظر شما
ادامه