کد خبر: ۴۲۲۹۶
 

دستگاه جذب اتمی به منظور سنجش و تشخیص فلزات سنگین در نهاده ها و فرآورده های خام دامی، در محل آزمایشگاه مرجع اداره کل دامپزشکی خوزستان راه اندازی گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، در راستای مسئولیت خطیر کنترل کیفی میکروبی و شیمیایی فرآورده های خام و نهاده های دامی و اهمیت تشخیص فلزات سنگین از جمله ارسنیک، کادمیوم، جیوه و سرب، با تلاش و پیگیری های کارشناسان آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان، دستگاه جذب اتمی نصب و راه اندازی گردید.

رئیس آزمایشگاه مرجع اداره کل بیان کرد: با توجه به واردات حدود 95 درصد نهاده های دامی از استان خوزستان به کشور و ضرورت سنجش فلزات سنگین در موارد خاص بر روی این نهاده ها، دستگاه جذب اتمی با پیگیریهای صورت گرفته نصب و راه اندازی و در حال حاضر فلزات سنگین همچون کادمیوم، سرب و جیوه در آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان مورد سنجش و ارزیابی و تشخیص قرار می گیرد.

«دکتر ناطقی» در ادامه بیان کرد که آزمایشگاه مرجع اداره کل دامپزشکی استان یکی از معتبرترین آزمایشگاه­های دامپزشکی در سطح کشور است که به تجهیزات آزمایشگاهی روز دنیا مجهز و از آخرین روشهای تشخیصی بهره مند است. در حال حاضر کلیه آزمایشات میکروبی، شیمیایی، آنالیز مواد غذایی، PCR ، تشخیص نوع گوشت و ... در این آزمایشگاه انجام می شود.

 
 
نظر شما
ادامه