کد خبر: ۴۲۳۰۰
 

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از سوسیس و کالباس های مصرفی بدون رعایت موازین بهداشتی و به صورت غیراستاندارد، زیرپله ای و زیرزمینی تهیه و تولید می شوند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «دکتر اکبر ترکی» با هشدار نسبت به اینکه مصرف سویس و کالباس به شیوع بیماری های غیرواگیر مانند بیماری های قلبی- عروقی و دیابت دامن زده است، گفت: حتی محتویات سوسیس و کالباس هایی که به صورت استاندارد و با رعایت تمامی موازین و استانداردهای سازمان غذا و دارو تولید می شوند، عوارض و مشکلاتی را برای مصرف کنندگان به همراه دارد و باید کمتر مصرف شوند.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر حذف سوسیس و کالباس از سبد غذایی، افزود: در تهیه سوسیس و کالباس از مواد نگهدارنده استفاده می شود و مواد نگهدارنده خود عامل بروز انواع سرطان ها است و از سویی امکان تخلف در تهیه و تولید فرآورده های گوشتی زیاد است.

وی با هشدار نسبت به افزایش تعداد فست فودفروشی ها در کشور، تصریح کرد: متاسفانه بخشی از سوسیس و کالباس های مصرفی بدون رعایت موازین بهداشتی به صورت غیراستاندارد، زیرپله ای و زیرزمینی تهیه و تولید می شود البته در تمامی صنوف افراد سودجو و متخلفی وجود دارند که به دنبال صرف هزینه کمتر و درآمد بیشتر هستند، بنابراین برای تامین سلامت مردم و جلوگیری از تخلفات برخی از کارخانجات سوسیس و کالباس می طلبد واحدهای نظارتی نظارت مناسبی را بر عملکرد این مراکز داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر لزوم روی آوردن مردم به غذاهای باکیفیت و سالم، ادامه داد: باید تا حد امکان از مصرف فرآورده های گوشتی پرهیز کرد و در غیر این صورت باید از سوسیس و کالباس های دارای استاندارد و مشخصات با کد بهداشتی و درمانی استفاده کنند.

ترکی با تاکید بر اینکه کیفیت فرآوردهای گوشتی باید درجه بندی شود، گفت: برندهای استاندارد سوسیس و کالباس باید به مردم معرفی شود.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس دهم، با بیان اینکه قیمت ارزان و سهولت پخت به افزایش مصرف فست و فودها دامن زده است، تصریح کرد: با توسعه زندگی شهری و به تقلید از کشورهای غربی مصرف فست و فودها نیز در ایران افزایش یافت و امروزه کمتر خیابانی را در شهرها مشاهده می کنیم که در آن اثری از  فست فودفروشی ها نباشد.  

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: عادات غذایی مردم باید اصلاح شود و جای غذاهای بی کیفیتی مانند فست و فودها باید به سمت استفاده از مواد غذایی سالم و مغذی روی آورند.

 
 
نظر شما
ادامه