کد خبر: ۴۲۳۲۵
تعداد نظرات: ۶ نظر
 

مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی کشور گفت: هم اکنون بیماری تب برفکی در حالت کنترل شده است، اما این امر به معنای نبود کانون تب برفکی نیست .

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر داریوش جهان پیما»  از  کنترل بیماری تب برفکی  در کشور خبر داد و گفت: البته این امر بدان معنا نیست که کانون تب برفکی در کشور به طور کامل از بین رفته است چرا که با تمهیدات و دستورالعمل های لازم تنها توانسته ایم از اپیدمی شدن کانون های بیماری در کشور جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه  سازمان دامپزشکی  در خصوص تامین واکسن سیاست خوبی پیش گرفته است، افزود: بر این اساس، تولید از انحصار یک نفر به چند تولیدکننده و واردات از انحصار یک نفر به چند واردکننده توسعه پیدا کرده است تا در تامین و  تولید واکسن  مورد نیاز مشکلی نداشته باشیم.

جهان پیما ادامه داد: با توجه به تغییرات سیاست بانک مرکزی، گمرک و وزارت صنایع ترخیص واکسن از گمرکات کشور با تاخیر چند ماهه روبروست در حالیکه در دستورالعمل های قبلی، ترخیص بلافاصله زیر بال هواپیما صورت می گرفت.

وی گفت: با وجود آنکه از وجود واکسن مورد نیاز  دامداران  در کشور خبر می دهیم؛ اما به سبب قوانین دست و پاگیر و تاخیر در واردات، دامدار با کمبود واکسن روبروست.

این مقام مسئول از  حذف واکسن های بی کیفیت  از چرخه مصرف خبر داد و گفت: واکسن های تب برفکی دارای کیفیت نامناسب از چرخه مصرف حذف می شوند و هم اکنون این اطمینان خاطر را به دامداران و مردم می دهیم که سازمان دامپزشکی هوشیار است و با قاطعیت تمام مسائل را پیگیری می کند تا با وجود تمامی کمبودها، مشکل جدی در بحث بیماری تب برفکی نداشته باشیم.

جهان پیما با بیان اینکه سالانه 26 میلیون دوز واکسن تب برفکی در کشور مورد نیاز است، افزود: با توجه به آنکه 55 میلیون راس دام سبک و 4.5 میلیون راس دام سنگین در کشور موجود است؛ بنابراین بر اساس استناد و فرمول های خاص تبدیل دوز گاوی و گوسفندی به اندازه نیاز در کشور واکسن تولید نمی شود و این درحالی است که طی یک برنامه استراتژیک سعی کردیم میزان تولید واکسن در کشور را افزایش دهیم، البته این امر به معنای آن نیست که واکسن های بی کیفیت و خارج از استاندارهای لازم به دامداران توزیع می شود.

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری دامی سازمان در پایان تصریح کرد: تمامی  واکسن های وارداتی  و تولید داخل که توسط سازمان دامپزشکی مجوز مصرف داده می شود، از کیفیت و استاندارهای لازم برخوردارند و هر آنچه که کیفیت لازم ندارد به سبب حفظ سلامت مردم و منافع صنعت از چرخه مصرف حذف می شود.

 
 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر موسوی
|
Germany
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
0
1
سیاست های اشتباه دفتر مبارزه با بیماریهای دامی در سالهای گذشته و تبلیغ خرید برندهای "خاص "و بی کیفیت وارداتی موجب شیوع تب برفکی شده است.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
0
0
از جمله یکی از واکسن های بسیار با کیفیت که حیفه از چرخه خارج بشه واکسن هندیه که دو ساله استفاده میشه و عالی جواب میده...!!
ناشناس
|
France
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
0
0
واکسن برلیانت فرانسوی وارد کنید
بعنوان یکی از اعضای کوچک خانواده دامپزشکی ازتون خواهش میکنم نگذارید این تعداد دام موجود هم از بین بره.
واکسن با کیفیت وارد کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
0
1
سلام ۱۷ساله واکسیناسیون کارمیکنم ودرعین حال دامداری دارم باهیچ واکسن تولیدداخلی مشکل نداشتم حتی مواقعی که منطقه من کانون تب برفکی بوده وهمیشه هست بخاطر سوئ مدیریت چون واکسیناسیون به موقع انجام نمیشه الان از اول مهر اعلام واکسیناسیون رایگان کردن نه لمپی ونه تب برفکی انجام نشده بهترین واکسنهاباچنین مدیریتی شکست خواهدخورد درحالی که بنده باواکسن تولیدداخل طی ۱۷سال هیچ موردتب برفکی نداشتم حتی لمپی هم فقط واکسیناسیون به موقع ودرصورت کانون بودن انجام یادآوروتکرارواکسیناسیون ورعایت بهداشت این نتیجه عملی یک واکسیناسیون درست هست باتولیدداخل.
واکسیناسیون ومراکز مایه کوبی هم باافرادبادانش مدیریت نمیشه وشاهد واکسیناسیون افرادبی سوادتحت امرمراکزهستیم ویافروش واکسن به دامدارکدام واکسن دراین چرخه معیوب مقاومت خواهدکرد!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
0
0
عامل بقای تب برفکی درکشور انجام واکسیناسیون با سیاست فعلی و بصورت فاز بندی است باید واکسن آزاد بشه و کاملا در اختیار بخش خصوصی باشه و دسترسی دامداران به واکسن محدود نشود چون سستم قرنطینه کشور ناکارآمد است و سیستم واکسیناسیون بصورت فازبندی در صورتی جواب میده که قرنطینه بسیار باکیفیت و سفت و سخت داشته باشیم.
کارشناس با سابقه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
0
0
متاسفانه طی دو سال اخیر بیش از 25 میلیون دز واکسن بی کیفیت هندی و ترکیه ای توسط ....... و دوستان وارد کشور گردیده که واکسن های هندی فاقد استرین های واکسینال بوده و تنها دارای استرین های لوکال کشور هند بوده و حتی یک یکبار آزمایش مچینگ با استرین های ایران انجام نگرفته و نکته جالبتر اینکه حتی اجازه داده نشده که آزمایش های مراقبت پس از واکسیناسیون انجام شود .آیا خیانتی بالاتر وجود دارد آیا سازمان های نظارتی در خواب هستند .واردات واکسن های شرکت برلیانت برای بعضی ها سود داشته که دو شرکت دیگر هندی جدید به آنها اخیرا اضافه شده .لطفا توصیه های آزمایشگاه رفرانس جهانی تب برفکی در مورد غیر موثر بودن استرین های موجود در واکسن هندی ملاحضه فرمائید .متاسفانه افشاگری پروفسور محمد نوری در مورد بی کفایتی واکسن های هندی در همین حکیم مهر مورد توجه جناب آقای دکتر جهان پیما و همکارانشان قرار نگرفته بود .
نظر شما
ادامه