کد خبر: ۴۲۳۳۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

رئیس دانشگاه تهران گفت: آموزش پزشکی و غیرپزشکی باید با هم ادغام شوند؛ در هیج کجای دنیا تفکیکی میان این دو رشته وجود ندارد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر محمود نیلی احمد آبادی» گفت: با توجه به تجارب کشورهای موفق، رشته‌های که از هم جدا هستند باید در کنار یکدیگر قرار گیرند و اگر این امر صورت پذیرد می توانیم به نتایج ارزشمندتری برسیم.

وی ادامه داد: به نظر من آموزش پزشکی و غیرپزشکی باید با هم تجمیع شوند چرا که در هیج کجای دنیا تفکیکی میان این دو رشته وجود ندارد.

رئیس دانشگاه تهران افزود: معتقدم توجیهی برای تفکیک رشته‌های پزشکی و غیرپزشکی در دانشگاه تهران وجود ندارد؛ در گذشته برای حل مشکل کمبود پزشک، آموزش پزشکی از غیر پزشکی را مجزا کردند اما در این دو حوزه جدایی وجود ندارد.

نیلی احمدآبادی اضافه کرد: وزارت بهداشت تعداد محدودی دانشجو جذب می‌کند، به نظر من برای توسعه علمی کشور، توسعه فعالیت‌های بین رشته‌ای، ارتقای کیفیت آموزش و کاهش برخی هزینه‌ها این دو رشته باید با یکدیگر ادغام شوند.

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
0
0
جای هیچ شک و تردیدی نیست که اگر پزشکی به فرض تقریبا محال به وزارت علوم برگردد، همان سقوط و قهقهرای دامپزشکی متوجه پزشکی مملکت خواهد شد!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
0
0
مگر قبلش که با هم بودن وضعیت پزشکی بد بود !!؟؟ مگه پزشکان بیسوادی در آن دوران داشتیم !!؟؟ ادغام امکانات و سرمایه های مالی هنگفت گروه پزشکی و اساتید پزشکی وزارت علوم در وزارت بهداری تاثیر چندانی بر آموزش پزشکی نداشت بلکه به ارتقاء وزارت بهداری و بیش از اندازه ثروتمند شدن این وزارت خانه و اصحاب آن منجر شد و صدمه ای جبران ناپذیر در آموزش عالی ایران بجا گذاشت. زیرا امکانات مشترک زیادی از وزارت علوم به یغمای وزارت بهداشت رفت!!! همین و بس .
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
0
0
هیچ وقت این اتفاق نمی افتد چون تمام رشته های بهداشت و درمان ارزش خود را بیشتر از سایرین میدانند, و خود را جدا کرده اند, چیزی که نمیدانم این است که ما دامپزشکان در وزارت علوم چه میکنیم؟ مگه تاریخ و مهندسی و ادبیات هستیم؟؟؟!!!
نظر شما
ادامه