کد خبر: ۴۲۳۳۷



واحدهای پرورش و نگهداری فاقد مجوز قانونی علاوه بر انتشار بیماری‌های واگیردار دام و طیور، سلامت و ایمنی غذایی جامعه را نیز تهدید می‌کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک با اعلام این خبر افزود: در راستای کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری‌های تنفسی‌های پرندگان، یک واحد پرورش و نگهداری اردک که پس از بررسی‌های لازم به علت عدم رعایت ضوابط و مقررات دامپزشکی در پرورش طیور، غیرمجاز شناخته شده و پس از سیر مراحل قانونی اردک‌ها به کشتارگاه اعزام شد.

«دکتر مرتضی یعقوبی» تصریح کرد: پرورش و نگهداری هرگونه طیور می‌بایست در صورت دارا بودن شرایط بهداشتی قرنطینه‌ای انجام شود چرا که در غیر اینصورت، موجبات تهدید علیه سلامت جامعه، خسارات فراوان به صنعت طیور کشور و هدر رفت سرمایه ملی را فراهم می‌کند.

وی با اظهار اینکه واحدهای پرورش و نگهداری فاقد مجوز قانونی علاوه برانتشار بیماری‌های واگیردار دام و طیور، سلامت و ایمنی غذایی جامعه را نیز تهدید می‌کند افزود: برخورد قاطع با اینگونه واحدها در دستور کار دامپزشکی قرار داشته و برخورد با تخلفات در کنار سایر اقدامات پیشگیرانه دامپزشکی، فضای امن و مطمئنی را برای سرمایه گذاری در صنعت دام و طیور استان فراهم خواهد آورد.

دکتر یعقوبی در پایان اعلام داشت: عموم مردم در صورت مواجهه با تخلفات بهداشتی می‌توانند از طریق شماره ۴ رقمی ۱۵۱۲ و یا سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۵۱۲ به دامپزشکی اطلاع رسانی نمایند.


 
نظر شما
ادامه