کد خبر: ۴۲۳۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر



مدیر کل دامپزشکی استان زنجان گفت: ۶۳ رأس دام و گوسفند براثر ابتلا به بیماری تب برفکی در استان زنجان تلف شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر محمدباقر حاج کاظمی» به بیماری تب برفکی در استان زنجان اشاره کرد و افزود: تب برفکی یک نوع بیماری حاد عفونی در دام است که زخم سم دهان و زبان ناتوانی حیوان در خوردن غذا از علائم آن است.

وی اظهار کرد: کانون‌های تب برفکی در روستاهای ابهر، ایجرود، خدابنده، زنجان، سلطانیه و ماه‌نشان شناسایی‌ شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: تب برفکی هیچ راه درمانی ندارد و دامداران باید برای در امان ماندن دام‌های سالم از این بیماری رعایت موارد بهداشتی، قرنطینه و ضدعفونی کردن محوطه نگهداری دام‌ها را جدی بگیرند.

حاج کاظمی با بیان اینکه از آغاز سال جاری تاکنون در اثر شیوع این بیماری ۱۷رأس گاو و ۴۶ رأس گوسفند در استان تلف‌شده‌اند، گفت: ۲۱ کانون برای مبازره با این بیماری شناسایی شد و ۲۹ اکیپ دامپزشکی در استان مشغول فعالیت در این کانون‌ها هستند.

وی افزود: این کانون‌ها منشأ بیماری دامی تب برفکی نبودند و از طریق خرید دام زنده از استان‌های هم‌جواری که آلوده به این بیماری هستند، وارد مناطق روستایی شده‌اند.

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان تصریح کرد: هزار راس دام سبک و سنگین در استان درگیر بیماری تب برفکی شده‌اند و بهترین راهکار مقابله با این بیماری واکسیناسیون دام‌های حساس و اقدامات بهداشتی و قرنطینه‌ای است.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
0
63 راس دام و گوسفند یعنی چی؟؟؟
مگه گوسفند دام نیست
نظر شما
ادامه