کد خبر: ۴۲۳۶۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

خبرگزاری ایلنا نوشت:

زن جوان با خوردن جگر گوسفند مار گزیده جان خود را از دست داد .

زن جوان اهل ترگور ارومیه با خوردن جگر گوسفند مار گزیده جان خود را از دست داد و وضعیت دو نفر دیگر حاد گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، جگر‌ به عنوان فیلتر و تصفیه خون تمام مواد سمی را در خود نگه می‌دارد و خوردن آن به خصوص اگه دام در حالت عادی و سلامت ذبح نشده باشد، توصیه نمی‌شود.

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مجرب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
0
1
 بخش عمده زهر مار از پروتئین تشکیل شده است. توکسین های با پایه پروتئینی باید به درون بافت یا جریان خون تزریق شده و یا توسط آن جذب شوند تا بتوانند تاثیر مرگباری داشته باشند. بلعیدن و خوردن زهر هیچ آسیبی به بدن وارد نمی کند زیرا توکسینی که پایه آن از پروتئین باشد توسط اسیدهای معده و آنزیم های گوارشی به اجزای کوچک سازنده آن ها تجزیه می شوند.
این موضوع باعث از بین رفتن اثر کشنده توکسین های پروتئینی شده و آن ها را به مقداری اسید آمینه بی ضرر تبدیل می سازد. با این وجود اگر این توکسین ها وارد جریان خون شوند مرگبار خواهند بود

به همین دلیل سم مار بواسطه خوردن روی خود مار اثر نمیذاره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
1
احتمالا بدلیل دیگر فوت نموده. شما اگر سم مار را بنوشید درصورت عدم وجود زخم در دهان مشکلی ایجاد نمیشود. سم مخلوطی از آنزیمها و پروتئین های متفاوت است که همگی در معده هضم میشود. خود مار تا زمانیکه سمش وارد بدن خودش نشده زنده است ولی اگر بوسیله خود گزیده شود مسموم میشود اگر چه برخی از مار در برابر سم خود درجاتی از ایمنی را دارا میباشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
2
آخه این چه خبر کاملا غیر علمی است
نظر شما
ادامه