کد خبر: ۴۲۳۶۸
 

 «دکتر میثم استکی» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان از ضبط و معدوم سازی مقدار 30 تن کربنات کلسیم غیر قابل مصرف در این شهرستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان؛ کارشناسان این شبکه طی بازدیدهای مستمر درسطح شهرستان این مواد را به دلیل غیر قابل مصرف بودن ضبط و معدوم سازی نموده اند.

دکتر استکی گفت: امروزه توجه به بهداشت خوراک در همه کشورها به عنوان مهمترین مسئله مورد توجه می باشد که این شبکه در راستای کنترل و ساماندهی این موارد، نظارت مستمر بر تولید محصول های مطابق با دستورالعمل های سازمان دامپزشکی کشور را از اولویت های کاری خود قرارداده و به طور متناوب و تصادفی نسبت به نمونه برداری و ارسال به آزمایشگاه مرجع اقدام می نمایند تادرتحقق شعار ایمنی غذا، ازمزرعه تا سفره خانواده نقش پویا و به سزایی را ایفا نماید.

وی خاطر نشان کرد: پس از تایید نتیجه آزمایش های صورت پذیرفته مبنی غیر قابل مصرف بودن محموله کربنات کلسیم ضبط گردید، این شبکه در راستای حفظ و ارتقای سلامت عمومی مردم با هماهنگی نهادهای مرتبط و طی مراحل قانونی نسبت به معدوم سازی اقدام نمود.

در پایان رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان از عموم شهروندان به خصوص دامداران و مرغداران محترم درخواست کرد علاوه بر خرید از مراکز مجاز عرضه، از فرآورده های دارای هویت مشخص استفاده کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا مغایرت، به وسیله تماس با سامانه پاسخگوی 1512 کارشناسان شبکه دامپزشکی را مطلع نمایند.

 
 
نظر شما
ادامه