کد خبر: ۴۲۳۸۵
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
بیانیه روابط عمومی سازمان نظام دامپزشکی درباره حواشی اخیر مازندران:
روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام دامپزشکی در خصوص برخی صحبت‌های مطرح شده در جلسه اخیر شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی در استان مازندران، بیانیه‌ای منتشر کرد ...
 

حکیم مهر: روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران در خصوص برخی صحبت‌های مطرح شده در جلسه اخیر شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی در استان مازندران، بیانیه ای منتشر کرد.

به گزارش حکیم مهر، متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

رسانه‌ها خویشتنداری کنند/ سازمان نظام دامپزشکی در حال بررسی صحبت‌های مطرح شده در استان مازندران است

در روزهای اخیر شاهد انتشار گزارشات مختلف در مورد برخی صحبت‌های مطرح شده در جدیدترین جلسه شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی در استان مازندران در رابطه با فعالیت‌های شورای نظام دامپزشکی این استان در رسانه‌های محلی و غیر محلی بوده‌ایم.

از آنجا که در برخی از این گزارشات به نکات قابل تأملـی در مورد شرایط و چارچوبهای قانونی و حقوقی شورای نظام دامپزشکـی استان مازندران اشاره شده و شائبه‌هایـی را نیز بوجود آورده است، سازمـان نظام دامپزشکی ج.ا.ا در حال انجام رایزنی‌ها و پیگیری‌های مقتضی برای کسب اطلاع از جزئیات دقیق و کاملاً شفاف از موضوعات و صحبت‌های مطروحه می‌باشد.

بدیهی است در این بررسی‌ها، وضعیت تطبیق فعالیت‌های شورای نظام دامپزشکی استان مازندران با قوانین و مقررات حاکم بر حدود وظایف و مسئولیت‌های سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا و وفق آن با مصوبات مجلس محترم شورای اسلامی و هیأت محترم دولت و ابلاغیه‌های وزیر محترم جهاد کشاورزی و صیانت از حریم قانونگرایی و اجرای دقیق مصوبات قانونی و ابلاغی در مد نظر خواهد بود.

تردیدی نیست که استانداران محترم سراسر کشور از جمله استاندار محترم مازندران دغدغه‌ای به جز رسیدگی جدی و فوری به امور و پیگیری مجدانه مطالبات قانونی و مشروع مردم در تمامی سطوح و اهتمام کامل در رفع مشکلات و موانع در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه کسب و کار و فراهم آوردن بستر لازم برای تحقق آرمان‌های انقلاب در شکوفایی و رونق اقتصادی ندارند و در این مسیر هماهنگ ساختن آهنگ فعالیت‌ها در دستگاه‌ها و نهادهای مختلف ضرورت اساسی دارد.

خوشبختانه هماهنگی‌ها و هم‌ صدایی‌ها بین نهادهای قانونگذار و اجرایی مسیرهای حرکت هر یک از دستگاه‌ها و مراکز دخیل در فرآیند توسعه کشور را به صورت روشن و شفاف تبیین کرده است. در چارچوب این فرآیند‌، جایگاه و حدود وظایف و مسئولیت‌های تشکل‌های مردم نهاد و سازمان‌های نظم دهنده و مدافع حقوق مشروع و قانونی اصناف و حرف مختلف از جمله حرفه حساس دامپزشکی نیز به صورت متقن و قانونمند تعریف و ابلاغ شده است. در همین راستا بر همگان کاملاً مبرهن است که سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا به عنوان یک تشکل ملی مستقل و مردم نهاد در رسالت سنگین اجرای دقیق و کامل قوانین و مقررات مصوبه دولت و مجلس و نهادهای مختلف حاکمیتی از جمله سازمان دامپزشکی کشور را بر عهده دارد و بر خود وظیفه می‌داند در اجرا و پیگیری مسئولیت‌هـای محوله و چیزی را فراتر از نص قانون مد نظر قرار ندهد.

علت اصرار بر قانونگرایی در فعالیت‌های سازمان نظام دامپزشکی‌ج.ا.ا نیز آن است که هرگونه نقض قوانین و مقررات مرتبط با پروانه‌هـای بهداشتی و فعالیت مراکز مرتبط با حرفه دامپزشکـی موجب به مخاطره افتادن بهداشت عمومـی و سلامت مردم و شیوع بیماری‌هـای خطـرناک و خسارت را از جمله بیماری‌هـای مشترک بین انسان و دام خواهد شد.

مع‌هذا نیاز به تعامل و درک متقابل و انجام مشورت‌ها و تبادل نظرهـا در راستای کمک به تسهیل در پیشبرد امور و سرعت بخشیدن به حرکت در مسیر اهداف و آرمان‌هـای پیش‌بینـی شده در چشم انداز 20ساله و  برنامه‌هـای پنج ساله توسعه‌ی همه جانبه ایران اسلامـی یک اصل مهم و خدشه ناپذیر تلقـی مـی‌شود.

سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا با در نظر گرفتن تمامـی اصول و واقعیت‌های فوق‌الذکر خبرهای منتشر شده در رسانه‌ها در مورد مطالب و سخنان مطرح شده در جدید‌ترین جلسه شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی در استان مازندران را در رابطه با موضوع شورای نظام دامپزشکی این استان مورد پیگیری قرار خواهد داد و پس از احراز اطلاعات دقیق و شفاف در مورد هر یک از محورهـای مطروحه نقطه نظرات کارشناسـی و حقوقـی مورد نیاز را به اطلاع خواهد رساند.

لذا از رسانه‌هـای گروهـی عزیز که مسئولیت سنگین تنویر افکار عمومـی و انعکاس واقعیت‌هـا را بر دوش دارند درخواست دارد تا روشن شدن دقیق تمامـی مطالب و موضوعات مطرح شده در شورای گفتگوی استان مازندران خویشتنداری به خرج داده و اجازه دهند خبرها و اطلاعات مرتبط با موضوع فوق از طریق مجاری قانونی و از طرف افراد و نهادهـای ذیربط به اطلاع عموم رسانده شود.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران

یکشنبه 20 خردادماه 1397

 
 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
1
1
لطفا مشخص کنید اقدام استاندار مازندران بر اساس کدام مبنای قانونی وچه قانونی صورت گرفته است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
1
از مسوولان محترم حکیم مهر خواهش میکنم قبل از درج این بیانیه نسبت به ویراستاری ادبی و سپس ویراست محتوایی آن اقدام کنند.به عنوان یک دامپزشک از این ادبیات بکار رفته در بیانیه خجالت زده شدم.آیا در سازمان نظام دامپزشکی یک نویسنده خوب پیدا نمیشود؟با این طرز گفتمان می خواهید وارد عرصه گفتگو در سطح ملی شوید.البته خدای نکرده قصد توهین نبود و فقط از سر دلسوزی است. آیا این بیانیه سر و ته داشت؟ و در حدو شان سازمان نظام بود؟
دکتر زکی زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
1
1
هیچ جایی برای خویشتنداری نیست این اقدام به هر علت اهانت به موجودیت دامپزشکان است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
0
0
ناشناس ۲۳:۱۸ کجای این بیانیه سروته نداشت ؟
اتفاقا هم سروته داشت هم ادبیاتش خوب بود و من به عنوان دامپزشک به خودم میبالم که چنین شخصی در راس شورای مرکزی نظام هست . اگه میتونی ایراداتش رو بگیر و منعکس کن .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
0
0
بنظر بنده بیانیه بسیار خوب و وزین تدوین شده بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
0
0
به نظر میرسد بیانیه کمی مطول شده است
خلاصه تر بهتر بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
0
0
پیشهاد میکنم بیانیه های سازمان به دو زبان نوشته شود که اگر نتوانستیم یکی از آن دو را متوجه شویم به دیگری مراجعه کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
0
0
درود بر روابط عمومی سازمان نظام در اقدام به موقع و ارسال جوابیه متقن و معقول
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
0
0
باید به وزیر کشور از استاندار مازندران شکایت کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
0
0
درود به شرف استاندار ....
سازمان دامپزشکی در روز روشن در چهارمین آزمون استخدامی ......... کرد (کارگزینی سازمان
دامپزشکی )ولی هیچ کس جرات نداشت جلوی این کار را بگیرد ....
درود به شرف و وجدان رئیس سازمان و معاونان سازمان دامپزشکی کشور ...!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
0
0
من هم با همکاری که شرمنده شده بود موافقم.
نظر شما
ادامه