کد خبر: ۴۲۳۹۳



نماینده مردم مهاباد در مجلس با بیان اینکه کمبود نهاده‌های دامی از جمله سویا افت تولید در مرغداری‌های استان را رقم زده است،گفت: ۶۰ درصد ظرفیت مرغداری‌های آذربایجان غربی خالی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «جلال محمود زاده» درباره وضعیت مرغداران در استان آذربایجان غربی،گفت :کمبود نهاده‌های دامی از جمله سویا بر اثر نوسات ارزی بسیاری از مرغداران را برای تامین خوراک مرغ با مشکل روبرو کرده است.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اخیرا نیز شاهد اعتراضات مرغداران در روبروی اداره کل کشاورزی در استان آذربایجان غربی بوده‌ایم؛ بنابراین باید تمهیداتی برای رفع مشکلات مرغداران در سرتاسر کشور اندیشده شود.

وی ادامه داد: عدم تامین نهاده‌های دامی برای مرغداران توسط پشتیبانی امور دام و نبود نقدینگی از مشکلات اساسی صنعت مرغداری در کشور است؛ زیرا بسیاری از مرغداری‌های استان آذربایجان غربی برای تامین نهاده‌های دامی شان با مشکل روبرو هستند.

محمود زاده افزود: صرف نظر کردن مرغداری‌ها از جوجه ریزی برای نبود نهاده‌های دامی، بطور حتم افت تولید در آذربایجان غربی را در بردارد و این در حالی است که بیش از ۶۰ درصد از ظرفیت تولید مرغداری‌های آذربایجان با این شرایط خالی می‌ماند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس با بیان اینکه مرغداران استان آذربایجان غربی از زمانی که نرخ ارز افزایش پیدا کرده است برای تامین نهاده‌های دامی با مشکلات متعددی روبرو شده‌اند.

عضو هیئت رییسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه کمبود نهاده‌های دامی ازجمله سویا افت تولید در مرغداری‌های استان را رقم زده است، یادآور شد: ۶۰ درصد ظرفیت مرغداری‌های آذربایجان غربی خالی است.


نظر شما
ادامه