کد خبر: ۴۲۴۰۱



سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه از کشف و ضبط بیش از سه هزار عدد تخم مرغ و تخم بلدرچین غیربهداشتی در چند روز اخیر در شهر کرمانشاه خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر صیاد غلامی» افزود: این تعداد تخم مرغ و تخم بلدرچین از چند فروشنده جمع آوری و معدوم شد.

به گفته او، تخم مرغ و تخم بلدرچین باید حتما در یخچال با دمای چهار درجه سانتیگراد نگهداری شود و دارای تاریخ تولید و تاریخ انقضاء باشد.

وی اظهار داشت: تخم مرغ و تخم بلدرچین باید به صورت بسته بندی و یا هویت دار عرضه شود و بر روی بسته‌ها حتما تاریخ تولید نام شرکت تولید کننده درج شده باشد.

دکتر غلامی افزود: شرکت تولیدکننده و یا بسته‌بندی کننده تخم مرغ باید مجوزهای لازم را قبلا از دامپزشکی اخذ کرده باشد در غیراین صورت دامپزشکی با موارد ناشناخته و فاقد منبع تولید برخورد می‌کند.

وی از مردم خواست در هنگام خریداری تخم مرغ و یا تخم بلدرچین به نام شرکت تولیدکننده، آرم دامپزشکی و تاریخ تولید و انقضاء حتما توجه کنند و این محصولات باید در یخچال صفر تا چهار درجه سانتیگراد نگهداری و عرضه شود.

او تاکید کرد: در بخش نظارت که به صورت مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است هیچ گونه اغماضی نداریم و با هرگونه تخلف به شدت برخورد خواهد شد.

سرپرست شبکه دامپزشکی کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه دامپزشکی نیز در تمام ساعات شبانه روز تلاش می‌کند امنیت غذایی را برای مردم تامین کند، تصریح کرد :شهروندان هم می‌توانند هرگونه انتقاد، پیشنهاد و شکایت را با تلفن ۱۵۱۲ و یا سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ با دامپزشکی در میان بگذارند.

در استان کرمانشاه ۷۸۳ واحد مرغداری‌ صنعتی گوشتی و تخمگذار فعال است که سالانه بیش از ۶۳ هزار و ۷۰۰ تن گوشت مرغ و ۱۱ هزار تن تخم مرغ در واحدها تولید می‌شود.


نظر شما
ادامه