کد خبر: ۴۲۴۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: ۵۰ درصد عواملی که در انسان ایجاد بیماری می کنند منشاء دامی دارند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر حسین رشیدی» عصر دوشنبه در دیدار روسای جهاد کشاورزی شمال استان با سرپرست استانداری کرمان اظهار داشت: بخش کشاورزی متولی امنیت غذایی در کشور است در این چرخه بعضی از دستگاه ها به صورت ویژه مسئولیت دارند.

وی افزود: دامپزشکی بخش قابل توجهی از این مسئولیت را در زمینه تامین مواد غذایی با منشاء دامی یا پروتئین حیوانی که جزء ضروری غذایی انسان است را بر عهده دارد.

رشیدی بیان کرد: تامین بهداشت دام یکی از وظایف دامپزشکی است که دامپزشکی با برنامه های مبارزه با بیماری ها و اقدامات قرنطینه از شیوع بیماری های واگیر دامی که می توانند آسیب جدی به سرمایه دامی هر کشور وارد کنند جلوگیری می کند.

وی عنوان کرد: کمک به تامین امنیت غذایی، ایمنی و سلامت غذا، ارتقاء بهداشت عمومی از طریق بیماری های مشترک بین انسان و دام، تامین بهداشت روانی و ...از جمله وظایف دامپزشکی است.

مدیرکل دامپزشکی شمال استان کرمان بیان داشت: بیش از ۵۰ درصد عواملی که در انسان ایجاد بیماری می کنند منشاء دامی دارند.

رشیدی تصریح کرد: کار سالانه دامپزشکی این است که باید در دامداری ها حضور پیدا کند و ما در هر سال چندین نوبت دام ها را علیه بیماری های مختلف واکسینه می کنیم.

وی گفت: همانطور که جهادگران در دروان دفاع قدس سنگرسازان بی سنگر بودنند، تلاشگران عرصه دامپزشکی واقعا سنگرسازان بی سنگر در زمان صلح در تامین بهداشت غذایی مردم هستند.

مدیرکل دامپزشکی شمال استان کرمان ابراز داشت: تلاشگران عرصه دامپزشکی همیشه با عوامل مختلف بیولوژیک و میکروبی خطرناک مواجه هستند، برای اینکه سلامت مردم را تامین کنند.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
0
0
باید حمایت ویژه ای از مسولان فنی در کشتارگهای دام و طیور و ..... بشه . حرف و شعار کافی نیست۰
نظر شما
ادامه