کد خبر: ۴۲۴۳۲



معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به گستردگی و اهمیت وظایف دامپزشکی گفت: ایمنی غذا یکی از مهمترین وظیفه دامپزشکی برای جامعه انسانی است که همه اقشار را در برمی گیرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان، «اسماعیلی» در جلسه ستاد استانی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان استان که با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در محل استانداری خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: ایمنی غذا در اولویت مباحث امنیتی برای جامعه است که نقش دامپزشکی در ایمنی غذا و سلامت و بهداشت جامعه و مردم بسیار مهم تاثیرگذار می‌باشد.

وی در رابطه با پروژه آزمایشگاه دامپزشکی تخصصی شرق کشور نیز گفت: این پروژه به لحاظ مباحث امنیتی و پدافندی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در اولویت پروژه‌های استانی قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بر تخصیص اعتبار مناسب برای این پروژه تاکید کرد و افزود: در نظر داریم پیگیری هایی از طریق نهادهای کشوری و استانی انجام دهیم تا هر چه سریعتر آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی تکمیل، احداث و راه‌اندازی شود.

در ابتدای این جلسه مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی گزارش جامعی از فعالیت‌های دامپزشکی در مقابله با بیماری انفلوانزای فوق حاد پرندگان طی سال گذشته و امسال ارائه کرد و شرایط شیوع این بیماری را در کشور و استان تشریح کرد.

«دکتر اصغرزاده» از همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و ذیربط تقدیر و تشکر کرد افزود: پیشگیری بیماری‌های مسری دام و طیور و بیماری‌های قابل انتقال از حیوانات به انسان تنها با اقدامات بهداشتی دامپزشکی قابل کنترل نیست و باید همه دستگاه‌ها در این خصوص دامپزشکی را یاری کنند.



نظر شما
ادامه