کد خبر: ۴۲۴۳۵
تعداد نظرات: ۲ نظر



سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان شازند گفت: 2 هزار و 600 قطعه طیور تخم‌گذار غیر مجاز در بازرسی از سطح روستاهای این شهرستان کشف و ضبط شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر رضا معینی مقدم» افزود: این تعداد مرغ غیرمجاز توسط 2 دستگاه خودرو بدون داشتن مجوز قرنطینه‌ای و بهداشتی از استان‌های همجوار به استان مرکزی وارد و در هنگام فروش در بین روستاییان شناسایی و ضبط شد.

وی ادامه داد: عرضه خارج از شبکه این طیور تخم‌گذار که در پایان دوره پرورش قرار داشتند طبق دستور‌العمل‌های ابلاغی و برای مقابله با بیماری‌های تنفسی و سایر بیماری‌ها از جمله آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و نیوکاسل با همکاری نیروی انتظامی متوقف شد.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان شازند خاطر نشان کرد: بر اساس دستور مقام قضایی طیور یکی از خودروها معدوم شد و طیور خودروی دیگر به کشتارگاه اعزام شد.

معینی مقدم گفت: مرغ‌های تخمگذار در پایان دوره پرورش برای استفاده در مصارف صنعتی از جمله سوسیس و کالباس کشتار می‌شود و توزیع این طیور به صورت غیر مجاز در بین روستاییان ممنوع است.

وی از روستاییان خواست: برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار و تنفسی در بین جمعیت طیور مرغداری‌های سنتی در روستاها، نیاز خود را از مراکز مجاز و مورد تایید اداره کل دامپزشکی تهیه کنند.

۶۰ واحد پرورش مرغ شامل 2 واحد مرغ تخمگذار و 58 واحد پرورش مرغ گوشتی در شهرستان شازند فعال است و این شهرستان از نظر شمار واحدهای پرورش طیور رتبه نخست را در سطح استان مرکزی دارد.



انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عرفان
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
0
0
احسنت دکتر معینی و بچه های شبکه شازند
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
0
0
واقعا زحمت کشن دستشون درد نکنه
نظر شما
ادامه