کد خبر: ۴۲۴۳۸
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی:
«جلال محمودزاده» افزود: متاسفانه ۹۰ درصد واردات نهاده‌های دامی در اختیار یک یا ۲ نفر است و این امر موجب می‌شود که این افراد عرضه و تقاضای بازار را به نفع خودشان تمام کنند ...
 

حکیم مهر: نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعطیلی تنها کارخانه غرب کشور در تولید واکسن تب برفکی توجیهی ندارد، گفت: واکسن تب برفکی با قیمت گزافی از ترکیه وارد شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «جلال محمودزاده» درباره وضعیت دامداران استان آذربایجان غربی، گفت: با عدم تامین به موقع واکسن، تب برفکی بار دیگر گریبان دامداری‌های آذربایجان غربی بویژه جنوب استان را گرفت؛ بنابراین نباید اجازه داد این بیماری در طی سالها همچنان پابرجا باشد.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تنها کارخانه غرب کشور در تولید واکسن تب برفکی مهاباد (روناک) نیز متاسفانه تعطیل شده است؛ بنابراین واکسن تب برفکی را با قیمت گزافی از ترکیه وارد کشور کردند.

واکسن تب برفکی وارداتی از ترکیه کیفیت لازم را ندارد

محمودزاده با بیان اینکه واکسن وارداتی تب برفکی از ترکیه نه تنها کیفیت لازم را ندارد، بلکه قیمت بالایی نیز دارد، ادامه داد: شیوع تب برفکی بویژه در جنوب استان آذربایجان غربی بسیاری از دامداران را با مشکلات عدیده ای روبرو کرده است.

وی ادامه داد: عدم تامین به موقع واکسن تب برفکی، منجر به شیوع این بیماری دامی شده است، بنابراین باید تدابیری اتخاذ شود که این واکسن به موقع به دست دامداران برسد.

واردات نهاده های دامی انحصاری است

نماینده مردم مهاباد در مجلس با بیان اینکه واردات نهاده های دامی نیز انحصاری است، تصریح کرد: متاسفانه ۹۰ درصد واردات نهاده های دامی در اختیار یک یا ۲ نفر است و این امر موجب می شود که این افراد عرضه و تقاضای بازار را به نفع خودشان تمام کنند؛ بنابراین برای بهبود وضعیت نهاده‌های دامی نیز باید واردات در این حیطه از انحصار خارج شود تا وضعیت مرغداران نیز بهبود بخشیده شود.

واکسن تب برفکی با قیمت گزافی از ترکیه وارد شد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه تعطیلی تنها کارخانه غرب کشور در تولید واکسن تب برفکی توجیهی ندارد، یادآور شد: واکسن تب برفکی با قیمت گزافی از ترکیه وارد می شود.

 
 
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
France
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
0
0
با سلام
بهتر است ميزان تحصيلات اين نماينده عزيز در سطح ايمونولوژيكي و آشنايي ايشان با تكنولوژي توليد واكسن و آلودگي واكسنها مورد بررسي قرار گيرد و دليل تعطيلي و عدم پذيرش واكسنهاي توليدي روناك را له ايشان اطلاع بدهند . ضمنا دامداري كه با دام با ارزش بيش از ده ميليون تومان ساليانه دوازده هزارتومان واكسن بزنند توجيه اقتصادي ندارد ؟ اگر واكسن وارداتي مذكور بي كفايت است پس چگونه اين بيماري در كشور با وجود انكه واكسن ديگري در دوره اخير نبوده به كنترل در آمده است؟
لطفا ايشان حق بيمه اجباري پرايد ده ميليون توماني كه اجبارا دريافت ميشود را مورد بررسي قراردهند و اعلام دلسوزي معيشتي دامداران جهت دام هاي با ارزش كشور نمايند.
به اميد آنكه روزي افراد متخصص نظر بدهند و واقعا به فكر منافع كشور قدم برداريم
ناشناس
|
France
|
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
0
0
دليل تعطيلي روناك كيفيت بالاي واكسن و عدم ايجاد شوك و مصرف در دامهاي بزرگ و عدم آلودگي و عودت ندادن سازمان دامپزشكي در مناقصه اخير نبوده كه جناب اقاي محمودزاده نماينده محترم مهاباد !
حتما علت تعطيلي ،واردات واكسن از تركيه و قيمت بالاي آن و عدم كيفيت آنهااست !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
0
0
والا تو این فاز هم که روناک به میزان زیادی مورد استفاده قرار گرفت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
0
0
با سلام
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
0
0
اعلام آلوده بودن واکسن شرکت روناک در حالی که رقبای سر سخت هندی و ترکیه ای در حال واردات واکسن و برگذاری مناقصه در سازمان دامپزشکی امری کاملا مشکوک و بایستی مورد بررسی قرار گیرد .
-واکسن روناک بطور گسترده در کشور بویژه در سال جاری و در گوسفند و بز استفاده گردید که اگر الوده باشد بایستی مشکلی ایجاد نماید که در این زمینه هیچ گزارشی در کشور ثبت نگردید بر عکس واکسن روناک نتایج موفقیت آمیزی در کنترل بیماری بویژه در کانون های درگیر داشته.
-سازمان دامپزشکی اعلام نموده که سه بچ تولیدی روناک آلوده بوده پس برای سه بچ آلوده کارخانه به این مهمی و با توجه به نیاز کشور تعطیل نمی کنند بلکه اقدامات اصلاحی انجام دهند اگر آلودگی صحت داشته باشد .
اما در مورد واکسن های ترکیه ای
-واکسن ترکیه ای بر اساس نتایج موجود در سایت آزمایشگاه رفرانس بین المللی تمامی استرین های ویروس تب برفکی ایران را پوشش نمی دهد
-برای واکسن ترکیه ای تا کنون آزمایش مچینگ با سویه های ایران انجام نگرفته
- برای واکسن ترکیه ای حتی مراقبت سرمی برای ارزیابی تاثیر واکسن در کشور انجام نگرفته
- در پارتی قبلی واکسن قیمت هر دز واکسن 2800 تومان و در پارتی اخیر قیمت پایه 5200 تعیین شده این اختلاف بالای قیمت در حالی که نرخ ارز ثابت است حکایت ار رانت وحشتناکی دارد
- وقتی تولید داخل ضرفیت کافی دارد واردات واکسن آن هم واکسن های بی کیفیت ترکیه ای و هندی چه توجیهی دارد .
-اضهار نظر نماینده محترم مجلس در راستای مقابله با حیف و میل امکانات بیت المال و جلوگیری از خداد زیانهای اقتصادی ناشی از رخداد اپیدمی ها می باشد که جای تقدیر و تشکر را دارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
0
0
من با آقای محمد زاده موافقم که واکسن های ترکی وهندی کاریی لازم را ندارند و متاسف از تعطیلی روناک هستم.البته ایشان بعنوان نماینده مجلس خوب اطلاع دارند که هیچ فکر تولیدی درایران موفق نخواهد بود چون آن یکی دو نفر ها همیشه برای فرآورده هاییکه قابل تولید هستند وجود دارند که آنرا از خارج بیاورند. این دلال های شناخته شده صنعت شکر
، دارو ،چای و.... را به تعطیلی کشانده اند.سئوال از این نماینده محترم این است که چرا آنها را به جامعه معرفی نمیکنید؟چرا جلوی آنهارا نمیگیرید و خیلی چرای دیگر.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
0
0
جناب آقای دکتر محمودزاده یادوری میکنم چگونه کشور در سال های گذشته درگیر بیماری تب برفکی بوده است و چنان خسارات جبران ناپذری به دامداران وارد شده است. خواهشمند است کمی اطلاعات خود را در خصوص واکسن بالا برده و سپس اظهار نظر فرمایید. بهتر است در این خصوص از مراجع ذیصلاح سازمان دمپزشکی کشور نیز مشورت گرفته و اطلاعات خود را در خصوص واکسن های تب برفکی موجود در ایران و کیفیت آنها بالا ببرید
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
0
0
سلام
به نظر شما دوست عزيز چرا واكسن توليدي روناك اجازه مصرف در دامهاي بزرگ را ندارد و سازمان دامپزشكي بر اساس گزارشهاي ايجاد شوك در واكسن مذكور تنها اجازه استفاده در دام كوچك را داده است ؟
واكسن تركيه بر خلاف سه سال گذشته به جاي سه سويه داراي چهار سويه درخواستي سازمان بوده و علت افزايش بها پس از سه سال و افزايش تعداد سويه كاملا اقتصادي است و آيا قيمت گوشت سه سال گذشته هيچ تغيير قيمتي نداشته است ؟
بهتر است درست و از روي انصاف و بدون سوگيري نظر دهيم و به خاطر حمايت از كالاي شركتي خاص ديگران را زير سوال نبريم و كارشناسي شده نظر بدهيم .
گزارش سال ٢٠١٨ سازمان غذا و دارو صراحتا شركت تركيه اي را براي حوزه ٣ كه شامل ايران وتركيه مي باشدبه عنوان توليدكننده معرفي كرده و تمامي تستهاي كراس مچ هم در انجا قيد شده است كه بهتر است اين دوست عزيز بيشتر بررسي و مطالعه علمي داشته باشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
0
0
تعطیلی کارخانه به علت آلودگی خط تولید بوده است.
روناک یک مجموعه کوچک تولیدی هست که حتی توان تولید بذر واکسن را ندارد . بهتره که تعصب محلی را کنار بگذارند.
در ضمن دامداران چه گناهی دارن تا بخاطر تعصب شما به حوزه انتخابیه تان تاوان پس دهند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
0
0
در پاسخ به دوستان عزیزی که از واکسن های هندی وترکی دفاع میکنند لازم بذکر چندی پیش اطلااعیه ای در حکیم مهر گذاشته بود که فساد پشت پرده این واکسن ها را نشان میداد و اما در ارتباط با کار ایی واکسن های ترکیه دومقاله ویک تز PhD که در کالج سلطنتی دامپزشکی لندن گذشته و توسط محققین مرکز تحقیقات پیربرایت راهنمایی شده را جهت آگاهی از کارآیی این واکسن ها در ترکیه را خدمت همکاران و کسانی که قرار داد ها را امضاء ارایه میدهم. واکسن باید در ایران تولید شود روناک را وزارت جهاد تعطیل کرد چرا که وزیر نا آگاه جهاد را عقیده بر این بود که انستیتو رازی باید تحقیق کند و تولید دست شرکتهای دانش بنیان باشد و بدین ترتیب فاجعه شروع شد.
Mass vaccination, immunity and coverage: modelling population
protection against foot-and-mouth disease in Turkish cattle
Scientific Reports | 6:22121 | DOI: 10.1038/srep22121


Retrospective evaluation of foot-and-mouth disease vaccineeffectiveness in Turkey
Vaccine 32 (2014) 1848–1855


Field evaluation of foot-and-mouth disease vaccination in Turkey
Thesis submitted for the degree of Doctor of Philosophy,
Royal Veterinary College, University of London
The Pirbright Institute
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
0
0
دوستی فرموده بهتر است آقای محمود زاده با سازمان در باره واکسن تب برفکی مشورت نماید. خوب سازمان واکسن هندی را که خودشان به بی کیفیتی آن اذعان دارند را به به و چه چه میکند. باز هم با سازمان مشورت کنیم؟
نظر شما
ادامه