کد خبر: ۴۲۴۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر



استفاده از سنگدان مرغ در کباب کوبیده با آزمایش مولکولی تشخیص تفریقی در دامپزشکی تشخیص داده شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان تاکستان گفت: با عنایت به قوانین سازمان دامپزشکی کشور و وظایف ذاتی و سازمانی این اداره کل در راستای کنترل بهداشت و سلامت فرآورده‌های خام دامی از جمله گوشت قرمز، گوشت مرغ و ماهی، شیر و... در واحدهای استحصالی مانند کشتارگاه‌ها و کارخانجات تولیدی سوسیس و کالباس و کنسروسازی و واحدهای عرضه مانند قصابی‌ها، مرغ و ماهی فروشی‌ها، رستوران‌ها، عرضه کنندگان فرآورده‌های لبنی، بر عهده دامپزشکی می‌باشد.

«دکتر محمد رضا آذربایجانی» افزود: اداره دامپزشکی با پایش فرآورده‌های خام دامی مصرفی در رستوران‌ها و واحدهای عرضه این شهرستان با استفاده از نمونه برداری‌های لازم از گوشت خام و انجام آزمایش مولکولی تشخیص تفریقی، متصدی متخلف رستورانی که از گوشت سنگدان و... در کباب کوبیده به جای گوشت قرمز گاو یا گوساله استفاده می‌کرد را شناسایی و به مراجع قضایی معرفی کرد.

دکتر آذربایجانی تصریح کرد: با تشکیل پرونده قضایی و درخواست کیفر خواست علیه مشارالیه، متصدی متخلف رستوران توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهر تاکستان به تحمل چهار ماه حبس تعزیری محکوم شد.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یک همکار بخش دولتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
0
0
خدا قوت و تبریک به آقای دکتر و همکاران ایشان که از تکنیک های تشخیصی جدید برای کشف تقلب استفاده کرده اند.
نظر شما
ادامه