کد خبر: ۴۲۴۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت نسبت به مصرف لبنیات سنتی و پرچرب هشدار داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، «دکتر زهرا عبداللهی» با بیان اینکه وزارت بهداشت در جهت ساماندهی، بر لبنیات فروشی های سنتی نظارت دارد، تصریح کرد: به علت تمایل مردم به مصرف کالاهای سنتی و این باور که لبنیات سنتی سالم تر است، تقاضا برای خرید این محصولات همچنان وجود دارد، درحالی که مردم باید نسبت به خطر این محصولات در ابتلا به تب مالت آگاه شوند. این محصولات از طرفی بسیار پرچرب هستند و از سویی گزارشاتی رسیده که برخی از آنها هم در محصولات خود از پالم استفاده می کنند.

او با بیان اینکه به علت مصرف این نوع لبنیات در دو سال اخیر با افزایش موارد تب مالت در کشور مواجه شده ایم، گفت: با مصرف محصولات لبنی سنتی و غیر پاستوریزه احتمال ابتلا به تب مالت وجود دارد.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با تاکید بر این که مردم لبنیات سنتی غیر پاستوریزه و فله ای استفاده نکنند، خاطرنشان کرد: مصرف این نوع لبنیات خطر ابتلا به تب مالت را به همراه دارد، درواقع افزایش موارد تب مالت در کشور، ارتباط مستقیم با افزایش مصرف لبنیات فله ای و سنتی دارد و توصیه ما به مردم این است که شیر و لبنیات پاستوریزه استفاده کنند.

عبداللهی افزود: مصرف لبنیات پرچرب مورد تایید وزارت بهداشت نیست، این وزارتخانه توصیه می‌ کند مردم از شیر و لبنیات کم چرب یعنی کمتر از 2.5 درصد چربی استفاده کنند و چون چربی محصولات لبنی سنتی نیز حیوانی است و باعث اضافه وزن، چاقی، چربی خون و بیماری‌ های قلبی عروقی می ‌شود، توصیه نمی شود.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مجتبی
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
0
0
کارگاههای صنعتی که همگی پالم استفاده میکنند
نظر شما
ادامه