کد خبر: ۴۲۴۸۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
 

قرارداد مشارکت در تولید کیت های تشخیص بیماری های دامی بین موسسه واکسن و سرم سازی رازی در استان مرکزی و شرکت دانش بنیان بخش خصوصی امضاء شد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از  خبرگزاری صداوسیما، رئیس موسسه واکسن و سرم سازی رازی گفت: بیماری های یون و بروسلوز بیماری هایی شایع در گاو و گوسفند است که برای پیشگیری و کاهش تلفات این بیماری ها، کیت های تشخیص کاربرد فراوانی دارد .

 «دکتر علی اسحاقی» افزود: دانش فنی و توان تولید این کیت های تشخیص طبی دامپزشکی با مشارکت بخش خصوصی فراهم شد و با تولید انبوه این محصولات علاوه بر جلوگیری از خروج سالانه یک میلیون و صد هزار دلار ارز، شرایط تامین و توزیع به موقع کیت های تشخیص بیماری های یون و بروسلوز فراهم شده است .

«دکتر اسکندر زند» معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی هم گفت: با واگذاری تولید این محصولات، تاکنون 247 دانش فنی در حوزه تحقیقات و تولید جهاد کشاورزی به بخش خصوصی واگذار شده است و شرایط برون سپاری، تولید و تحقیق در 200 دانش فنی دیگر بوجود آمده است .

«آقازاده» استاندار مرکزی هم در این مراسم گفت: استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و اعتماد به شرکت های دانش بنیان از اولویت های اصلی دولت است و با جذب مشارکت بخش خصوصی ضمن افزایش ظرفیت های تولید، شرایط شکوفایی اقتصاد در بخش خصوصی هم فراهم می آید.

 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
0
0
اشکال بزرگ کشور ما این است که مسئولین هم دم از تولید داخلی می زنند و چشمشان را بر روی واقیعتی که این شرکت یک ........ وارد کننده است و به نوعی باعث نا امیدی تولید کنند ه های حقیقی که سالها تجربه و پشتیبان علمی دارند می شوند.تاریخ .......... بودن این شرکت را نشان خواهد داد.این شرکت و اعضای هیئت مدیره اش هیچکدام سابقه کار روی کیت را ندارند و بیشتر نمایش را خوب بازی می کنند
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
0
0
سلام من بعنوان هیئت علمی موسسه و دانش آموخته دانشگاه شیراز شاهد فعالیت های آقای دکتر حسینی بودم و ایشان زیر نظر آقای دکتر دادرس اولین کسی بود که در سالهای 70-71 کیت تشخیص برونشیت عفونی طیور را (در قالب پایان نامه)ساخت.تا جایی که اطلاع دارم آقای دکتر حسینی تحقیقاتش را در زمینه طراحی و ساخت کیت های تشخیصی ادامه دادند و ساخت کیت تشخیص گامبورو بر پایه پروتئین نوترکیب نیز در قالب پایان نامه تخصصی خود انجام دادند.اگر اشتباه نکنم حدود 2-3 سال پیش نیز کیت تشخیص بروسلوز در نشخوارکنندگان را رو نمایی کردند.چرا ایشان و سایر محققینی که در زمینه تولید کیت فعالیت داشته اندو سابقه علمی زیادی در رزمه خود دارند و مقالات زیادی نیز به چاپ رسانیده اند دستاوردشان نمایه نمی شود؟!!!!!!امید وارم تحت فشار مافیا و دلالان نباشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
0
0
Detection of Mycobacterium avium subsp.
Paratuberculosis in Cattle by using Indirect
Absorbed ELISA (enzyme-linked immunosorbent assay)
system and culture in Alborz Province, Iran
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/280
43567

In total, 3.19% of cattle serum samples showed significant antibodies titer to infection with M. avium subsp. paratuberculosis in all the areas of sample source, whereas 96.81% serum samples were negative. Of the 12 ELISA-positive samples, six samples showed growth in the media.
کیت الایزای جذبی با هدف کاهش مثبت کاذب و افزایش ویژگی است و اثری بر حساسیت که مشکل اصلی تمام کیت های الایزای یون دنیا است ندارد. گلد استاندارد اگر کشت فرض شود که در مقایسه با این کیت تنها 6 مورد از 12 مورد الایزا را مثبت تشخیص داده، یعنی اصل جذبی بودن با فلئی زیر سوال می رود و ویژگی این تست شدیدا در قیاس با حداقل استاندارد لازم برای کیت یون پایین است. تعیین حساسیت و ویژگی کیت با مقایسه سرم های دام های بالینی با کیت الایزای خارجی، اشتباه دوم است چون کیت های خارجی همگی بر اساس کشت که در بهترین حالت 50 درصد حساسیت دارد تعیین حساسیت شدند، یعنی در واقع 25 درصد حساسیت 0.50*0.50=0.25
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
0
0
این نمایش در حقیقت افزودن یک حلقه دیگر انحصار به حلقه های انحصار وارد کنندگان است .کاش مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی خبری از چگونگی شکل گیری و تاییدیه این کیت ها رو منتشر میکرد.کجای این کیت ها م و مواد تشکیل دهنده آنها رو این شرکت محترم ساخته است؟مونتاژ یا تولید؟!!!!
منوچهر ناصردوست
|
United States of America
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
1
0
درود بر همکاران عزیز. امیدوارم روزی برسد که بعنوان ناشناس پیام نگذاریم. مشکل اساسی ما این است که بدون مطالعه بازار و میزان تقاضا عزم داریم که همه نوع کالاها را خودمان در داخل کشور تولید کنیم. فارغ از اینکه مطالعه بازار نداریم امکانات تولید و بهای تمام شده هم بررسی نمیشود. ودر انتها کیفیت و نتایج آن هم به چه میزان انجام شده بطور وضوح اعلام نمیشود. عنوانی هم که انتخاب شده صحیح نیست: ایران تولید کننده کیتهای تشخیص بیماری های دامی! و سپس دو تا سه کیت اسم برده میشود و حال اینکه کیتهای بیماری های دام و طیور بیش از دویست نوع وجود دارد پس بهتر بود با عنوان کردن نام بیماری خبر درستتری ارایه میشد. اینجانب نزدیک به سه دهه هست که در ایران کیتهای تشخیص بیماریهای دام و طیور با روش ELISA و PCR و همچنین کیتهای تشخیص و اندازه گیری باقیمانده های آنتی بیوتیک ها و مایکوتوکسین ها را معرفی و عرضه داشته ام و بارها با دوستان محقق خود در صدد تولید این کیتها بوده ایم ولی وقتی بررسی بازار و قیمت تمام شده را داشتیم متاسفانه نتایج مثبتی عایدمان نشد. ضمن اینکه تمامی اقلام یک کیت به غیز از بطرهای پلاستیکی و جعبه و لیبل آن وارداتی هستند. سوال من از تولید کنندگان و شرکت دانش بنیان این است که آیا همه آیتم ها و مواد را نیز خود تولید میکنند یا اینکه وارداتی است؟ اگر خود تولید میکنند محل تولید و شرایط تولید و حیوانات آزمایشگاهی و ... را توضیح دهند و اگر ئارداتی هست کشور تولید کننده و گواهی های کشور سازنده و تاییدیه های فارمی در ایران و بسیار تاییدیه هایی که مورد تایید سازمان دامپزشکی باشد را ارایه نمایند. مهمترین برگه هم گواهی قابلیت مصرف در کشور ایران است که بایستی با مهر سازمان دامپزشکی باشد. اینجانب آمادگی دارم که برای صادرات این کیتها بطور رایگان با این شرکت دانش بنیان همکاری نمایم.
نظر شما
ادامه