کد خبر: ۴۲۵۰۱
 

دامپزشک پارک طبیعی پردیسان گفت: هیچ نظارت بهداشتی بر فروش جوجه‌های رنگی صورت نمی‌گیرد و همین موضوع عامل انتقال بیماری به خریداران است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر ایمان معماریان» در رابطه با فروش جوجه‌های رنگی و رنگ کردن آن‌ها اظهار کرد: جوجه‌های رنگی که برای فروش در سطح شهر مشاهده می‌شود، جوجه‌های حذفی مرغداری‌های تخم‌گذار هستند.

وی ادامه داد: جوجه‌های خروسی (نر) در مرغداری‌های تخم‌گذار مورد استفاده نیستند، به همین دلیل آن‌ها را حذف و معدوم می‌کنند و یا برای پودر گوشت و خون از آن‌ها استفاده می‌کنند و یا تعدادی از این جوجه‌ها را در سطح شهر برای بازی کودکان به فروش می‌رسانند.

معماریان گفت: مشکل اصلی رنگ کردن جوجه‌ها نیست، بلکه مشکل در نحوه توزیع این جوجه‌ها در سطح شهر است که متاسفانه نظارت بهداشتی بر فروش این جوجه‌ها صورت نمی‌گیرد و فروشندگان جوجه‌های رنگی دورِگردان و دستفروشان هستند که همین موضوع باعث ایجاد مشکلاتی از جمله برای کودکان می‌شود.

وی افزود: فروش جوجه‌های رنگی  به ویژه به کودکان می‌تواند باعث انتقال بیماری‌های مشترک انسان و دام شود مانند بیماری گوارشی که یکی از این نمونه‌ها است.

 
 
نظر شما
ادامه