کد خبر: ۴۲۵۰۸
تعداد نظرات: ۳ نظر



وب سایت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، در حالی از کاهش قیمت مرغ خبر داده است که قیمت نیازمندی‌های تولید این محصولات روز به روز در حال افزایش است و با سرعت بیشتری تولیدکنندگان، یکی پس از دیگری از گردونه تولید، خارج می‌شوند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادیو صنعت طیور، بر اساس اعلام این بانک، قیمت گوشت مرغ طی هفته گذشته ، ۱.۳ درصد کاهش یافت تا روند تعجب برانگیز این روزهای صنعت طیور کشور، ادامه یابد. از سوی دیگر، گزارش‌ها حکایت از آن دارد که شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور نیز در حال توزیع گوشت مرغ منجمد می‌باشد. اقدامی که «ورناصری»، مدیرعامل این شرکت آن را تائید می‌کند اما میزان آن را محدود میداند و معتقد است که تاثیری بر بازار ندارد. اقدامی که به قول وی، میتواند تاثیری اندک بر بازار آشفته این روزها داشته باشد و آن را "کمی" آشفته تر می‌کند !

این روند در حالی طی می‌شود که به نظر می‌رسد نفس‌های صنعت تولید گوشت مرغ، به شماره افتاده باشد و مزارع پرورش، یکی پس از دیگر عطای تولید را به لقای آن می‌بخشند .

اما در بخش تولید تخم مرغ نیز اوضاع تفاوت چندانی ندارد. بخشی از تولیدکنندگان این بخش نیز یا از بیم درگیری با بیماری حاد تنفسی اقدامی به آغاز تولید نمی‌کنند و برخی نیز معتقدند که دخل فروش تخم مرغ با خرید پولتی که امروز قیمت آن نقل تعجب و شگفتی بازار تولیدکنندگان شده است با خرج‌هایی از این دست سازگار نیست. به خصوص آنکه گاها خبر واردات تخم مرغ از کشور همسایه، دوست و برادر، ترکیه، فعالین این بخش را در این اوضاع وانفسا شوکه می‌کند .

تحت چنین شرایطی شاید صنعت طیور ایران، بعنوان دومین صنعت بزرگ کشور، به روزهای پایانی خود پس از بیش از شصت سال، نزدیک شده باشد!


 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
0
0
چه را راه را بیراه برویم ؟
اگر صنعت مرغداری به خط پایان نزدیک شده است ایا هرگز از خودمان پرسیده ابم در قبالش چه کسانی در چند سال گذشته یک شبه به ثروتی عظیم رسیده اند.
ابا نباید دید چه کسانی به بهانه تامین خوراک و مایحتاج مرغدار به نان و نوایی چرب رسیدند.
ایا اینان مصداق مفسده اقتصادی نیستند.!!!!
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
0
0
منظورتان برادران شاغل در پشتیبانی امور دام جهاد میباشدکه قبلا کارمند رسمی جهاد بوده اند.

یاد وزارت کشاورزی بخیر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
0
0
ممنون از گزارشات خوب حکیم مهر
حکیم جان لطفا ادامه بدهید تا اوضاع از این بدتر نشده و در کنار این قشر آسیب دیره به رسالت خود عمل نمایید.
نظر شما
ادامه