کد خبر: ۴۲۵۳۳



رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت خبر داد که از ابتدای سال تاکنون سه نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند و در مجموع هم ۳۳ نفر مبتلا داشته‌ایم. سرپرست دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور اما می‌گوید اوضاع مرتب است و در کنترل این بیماری از سال‌های گذشته وضعیت بهتری داریم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، «دکتر کریم امیری» سرپرست دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی درباره شیوع این بیماری در کشور گفت: تب کریمه کنگو بیماری بومی کشور ایران است و کمتر پیش می‌آید این بیماری از طریق واردات گوشت به کشور منتقل شود. ما هر سال در کشور میزانی ابتلا به این بیماری را داریم اما امسال شرایط بهتر است.

او میزان مرگ و میر و ابتلا به این بیماری را با سال گذشته مقایسه کرد و گفت: ما امسال تاکنون ۳ فوتی داشته‌ایم اما این عدد سال گذشته ۹ بود.

به گفته دکتر امیری نقطه شروع این بیماری امسال کرمان بوده و بر خلاف تصور تا اینجای کار سیستان و بلوچستان یکی از نقاط امن و بدون ابتلا بوده است. از ابتدای امسال تاکنون استان‌های همدان، کرمانشاه، کرمان، مازندران، خراسان، هرمزگان و فارس درگیر این بیماری بوده‌اند.

دکتر امیری درباره ابتلای این بیماری در مناطق زلزله‌زده هم معتقد است که جای نگرانی نیست: دو نفر در منطقه ثلاث باباجانی مبتلا شدند که در حال حاضر بهبود یافته و اوضاع تحت کنترل است. وزارت بهداشت و سازمان دامپزشک تیم مشترکی را به این منطقه اعرام کرده‌اند تا شرایط کنترل شود. این بیماری در دام علائم خاصی ندارد و افراد باید تلاش کنند تماس‌شان با دام‌ها کنترل شده باشد.

به گفته سرپرست دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور، شانس درمان مبتلایان به تب کریمه کنگو در ایران در سال‌های گذشته افزایش پیدا کرده و اکنون نسبت به میانگین جهانی هم بهتر است.


نظر شما
ادامه