کد خبر: ۴۲۵۵۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
برگزاری جلسه مشترک بخش خصوصی و دولتی دامپزشکی استان مازندران:
هدف از تشکیل این جلسه، بررسی مشکلات و حساسیت‌های بوجود آمده در استان مازندران درخصوص عملکرد نظام دامپزشکی بوده است ...



حکیم مهر: به منظور بررسی پیرامون مشکلات نظام دامپزشکی استان مازندران، «دکتر ولی الله واعظی» رئیس بازرسی سازمان دامپزشکی کشور با حضور در مازندران در جلسه مشترک بخش خصوصی و دولتی دامپزشکی این استان شرکت کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی مازندران، در این جلسه که مسئولین سازمان دامپزشکی کشور و سازمان نظام دامپزشکی کشور و اعضای شورای دامپزشکی مازندران حضور داشتند، رئیس بازرسی سازمان دامپزشکی اظهار داشت: هدف از تشکیل جلسه بررسی مشکلات و حساسیت‌های بوجود آمده در استان مازندران درخصوص عملکرد نظام دامپزشکی می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه خدمات دامپزشکی مازندران با برخورد سلیقه‌ای برخی از افراد مورد بی‌مهری قرار گرفته افزود: در نهایت جامعه هدف ما که تولیدکنندگان، بهره‌برداران و مردم بعنوان مصرف‌کنندگان خواهند بود نباید در این روند متضرر شده و باید تمام تلاش و اهتمام لازم برای بهبود وضعیت موجود و رفع مشکلات در دستور کار قرار گیرد.

واعظی در ادامه با بیان اینکه ارائه خدمات شایسته به بهره‌برداران توسط نظام دامپزشکی استان مازندران باید منظم‌تر و با انسجام بیشتر جهت تسهیل در امور ارائه شود تصریح کرد، پاسخگویی مناسب به ارباب رجوع بر حسب وظایف محوله در چارچوب قوانین و مقررات وظیفه ماست.

در ادامه «دکتر انصاری فرد» مدیر حوزه ریاست سازمان نظام دامپزشکی کشور، صداقت در رفتار و پاسخگویی امورات محوله را از عمده وظایف هر مسئول در نظام جمهوری اسلامی اعلام کرد و شورای نظام دامپزشکی را بعنوان یک سازمان مردم نهاد(NGO) ، پل ارتباطی بین مردم و مسئولین برشمرد و افزود: منافع ملی باید بر تعصب سازمانی ارجحیت داشته باشد.

«دکتر جعفری» معاون فنی رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور نیز در این جلسه به روند صدور پروانه برای واحدهای صنعتی در نظام دامپزشکی اشاره کرد و گفت: این اقدام از طریق سامانه الکترونیکی درحال پیگیری و در آینده نزدیک در تمام استان‌ها عملیاتی می گردد و وزارت جهاد کشاورزی می تواند در هر زمان ممکن به دستگاه‌های نظارتی این فرصت را داده تا برای انجام بازرسی ورود پیدا کنند.

در ادامه «دکتر معلم» رئیس شوررای نظام دامپزشکی استان مازندران گفت: سعی ما در طول تصدی این مسئولیت، صرفاً انجام امورات محوله قانونی بوده و مشکلات معترضین به این بخش را عدم دارا بودن شرایط نظام دامپروری برای دریافت پروانه دانست.

«دکتر سید حسین رضوانی» مدیر کل دامپزشکی مازندران در ادامه با اشاره به توقع همکاری خوب بخش خصوصی با بخش دولتی برای برداشتن موانع پیش رو برای مردم، اظهار داشت: برخی از شهروندان بدلیل نارضایتی در عملکرد شورای نظام دامپزشکی استان، به دستگاه‌های حاکمیتی مراجعه و شکایت می‌کنند که لازم است ما بعنوان متولی بهداشت و ناظر بر عملکرد بخش خصوصی ورود پیدا کرده و در چهارچوب قوانین و مقررات، نسبت به رفع موانع موجود اقدامات لازم را بعمل آوریم.

سپس وی پیرامون دستور و تأکید استاندار محترم مازندران درخصوص مشکلات بوجود آمده در عملکرد نظام دامپزشکی و مسئولیت پیگیری امور توسط اداره کل دامپزشکی مواردی را یادآور شد.

شایان ذکر است عملکرد شورای نظام دامپزشکی استان مازندران در فرآیند صدور پروانه اماکن دامی و بکارگیری مسئولین فنی بهداشتی در این واحدها، شکایات زیادی را در پی داشته که منجر به این گردید تا استاندار مازندران به عنوان نماینده عالی دولت در استان، سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل دامپزشکی مازندران را مکلف به پیگیری در جهت رفع موانع و مشکلات یادشده نموده و سفر رئیس بازرسی سازمان دامپزشکی کشور و مسئولین شورای مرکزی نظام دامپزشکی کشور به مازندران در همین راستا انجام شده است.


 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
0
0
بازرسی سازمان دامپزشکی یعنی نظام دامپزشکی حرف بیخود نزن در هر صورت حق با سازمان دامپزشکی است نه نظام دامپزشکی . برای حل مشکل چه میانداری جلو امده است . متاسفم
دامپزشك
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
0
0
سلام و درود بر جناب آقاي دكتر واعظي كه با درايت و تجربه بالايي كه دارند توانستند با آرامش موضوع را مديريت نموده و با توصيه هاي كارساز ايشان به اميد خدا اين مشكل مرتفع گردد. درود بر چنين مردان بزرگ سازمان و تبريك به جناب آقاي دكتر رفيعي ژور در خصوص داشتن چنين تيم قوي مديريتي در سازمان
دامپزشک مازتدران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
0
0
دکتر واعظی هم مدیر بازرسی و رسیدگی به شکایات سا زمان دامپزشکی است هم عضو انتخابی شورای مرکزی . نامبرده دلسوز ‌. پر تلاش و باتجربه است .به رفیع پور و صفری باید تبریک گفت .
دامپزشك بخش خصوصي
|
United States of America
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
0
0
با عرض سلام
جناب آقاي دكتر واعظي دست مريزاد درود بر شما كه با حسن خلق و تجربه يكي از بهترين هاي سازمان ميباشيد كه هم امين سازمان بوده و هم معتمد نظام، احسنت بر انتخاب آقاي دكتر رفيعي پور
نظر شما
ادامه