کد خبر: ۴۲۶۳۶
تعداد نظرات: ۲ نظر



رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی همدان گفت: بروز حیوان گزیدگی در استان همدان رو به افزایش است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «سید جلال بطحایی» در جلسه تبادل نظر و گفتگو برای حل مشکل بیماری‌های زئونوز عنوان کرد: گزارش‌های مرکز بهداشت استان بیانگر آن است که بروز حیوان گزیدگی در استان همدان نسبت به سال‌های گذشته رو به افزایش است.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی همدان آماری در ارتباط با بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان ارائه داد و به بیماری هاری اشاره کرد و گفت: واکسیناسیون هر فرد که مورد گزیدگی قرار گرفته برای این اداره بین ۵۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان هزینه دارد.

وی بابیان اینکه مرکز بهداشت استان همدان خود را حامی محیط زیست و حقوق حیوانات می‌داند اما باید فکری اساسی برای این موضوع کرد، گفت: شاید زنده‌گیری سگ‌ها و عقیم سازی آنها یک راهکار باشد تا این گونه، منابع مالی دانشگاه علوم پزشکی همدان به هدر نرود.

بطحایی همچنین بابیان اینکه همدان چهارمین استان آلوده کشور از نظر تب مالت است، گفت: روند بروز این بیماری در سال‌های مختلف تابع یک الگوی سینوسی است.

وی بااشاره به اینکه استان‌های لرستان، کردستان و زنجان بالاتر از همدان و کرمانشاه و خراسان شمالی در رتبه‌های بعدی قرار دارند، عمده مشکل تب مالت را در روستاها و تماس مستقیم با دام‌های آلوده عنوان کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در این نشست بر همکاری‌های همه جانبه با دامپزشکی برای حل معضل تب مالت استان همدان تاکید کرد.

جلال‌الدین امیری افزود: میزان بروز بیماری تب مالت از سال ۹۵ به ۹۶ رو به افزایش بوده و اگر هم‌اکنون فکری اساسی برای واکسیناسیون دام‌ها صورت نگیرد این روند در سال‌های آینده بدتر خواهد شد.

مدیر کل دامپزشکی استان همدان نیز گفت: بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان هم یک تهدید امنیتی بوده و هم می‌تواند به یک مشکل اقتصادی بزرگ تبدل شود.

«دکتر محمودرضا رسولی» عمده مشکل دامپزشکی برای کنترل این بیماری را تهیه واکسن عنوان کرد.

وی افزود: برای حل این معضل واکسیناسیون دام‌ها را در شهرهای مختلف تکرار خواهیم کرد اما درخواست داریم موضوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان مطرح شود.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
0
0
................ آمارشون مثل بقيه آمارهاشون هست، ي مشت ....... اينجور هزينه ها در برابر هزينه هاي كه براي درمان سرطان ناشي از سموم و مواد غذايي ناسالم ميشه ، هيچه
يعني اين مردم سهم ٥٠٠ هزارتومني هم از اين مملكت خراب مونده ندارن؟!؟!؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
0
0
نقش سازمان محیط زیست در کنترل بیماریهای عفونی مسری و بیماریهای مشترک چی هست دقیقا؟در ایران کدام ارگان وظیفه کنترل بیماریهای مسری در حیات وحش را دارد؟
نظر شما
ادامه