کد خبر: ۴۲۶۵
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
در خصوص توقف اعزام ناظرین بهداشتی از سوی برخی افراد و شرکتهای خصوصی تلاشهایی شده و گویا به لحاظ پاره ای مشکلات حرفه ای وعدم شناخت اهمیت نظارت بهداشتی ناظرین بهداشتی وبرخی جریانات نامتعارف حضرات توانسته اند مرتبطین بالادستی تاثیرگذار را شستشوی مغزی دهند و تلاشهای ناظرین بهداشتی را بی فایده و غیر ضروری جلوه دهند که بنده معتقدم اگر موفق شوند و حضور ناظرین را حذف کنند خیانتی بزرگ به بهداشت و سلامت مردم محقق گردیده و امیدوارم به خود بیایند واز سر احساس وبرداشتهای غیرکارشناسی تصمیم نگیرند...

حکیم مهر - گفتگوی وبلاگ ناظرین بهداشتی با دکتر جعفر عطارباشی (سرپرست سابق ناظرین بهداشتی در برزیل) قبل از اتمام مأموریت :

 

نفر چهارم از چپ : دکتر جعفر عطارباشی

 

ازمعرفی خودتون شروع کنیم:

باسلام اینجانب جعفر عطارباشی متاهل دارای دو فرزند. دانش آموخته دانشگاه ارومیه در رشته دکترای دامپزشکی در سال 1374 فارغ التحصیل شدم.متولد1341 در مشهد هستم.مسئولیتم در اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی: رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی استان است.

پس از تحصیل بلافاصله مسئولیت بهداشتی کشتارگاه صنعتی مشهد بمن محول شد.و 8 سال در این مسئولیت بودم.و مدت 7 سال هم در مسئولیت رئیس نظارت  بر بهداشت عمومی  در اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی  بوده ام تاکنون و مدت حدود 6 ماه است که بعنوان سرپرست ناظرین بهداشتی برزیل مشغول انجام وظیفه هستم.

اهم وظایف شما دربرزیل را بصورت تیتر وار بیان فرمایید؟

از جمله وظایف سرپرست ناظرین بهداشتی.مدیریت نیروهای اعزامی سازمان دامپزشکی از جوانب مختلف  میباشد که شامل توجیه.موارد فنی وپاسخگوئی ابهامات .رسیدگی و .رفع مشکلات. برنامه ریزی انتقال.جابجائی ها و تمدید وبازگشت آنهاو...

ازطرفی بازدید از کشتارگاهها ی جدید برای تایید یا عدم تاییدواعلام به سازمان جهت شروع  تولید برای ایران

ونیز بازدید از کشتارگاههای فعال برای ایران از نظر بازنگری و سرکشی وکنترل روند نظارت.وجلسه با مدیریت هر کشتارگاه و نیز با مسئول سیف آن کشتارگاه بمنظور بررسی و رفع مشکلات و ایجاد زمینه تفاهم و همکاری بین ناظرین و مدیریت.

تشکیل جلسات و رایزنی با شرکتهای خریدار ونماینگان آنها برای تسهیل در امر تولید .

جلسه بامسئولین  شرکتهای کشتارگاهی برزیلی(صادرکننده) در جهت ارتقای تولیداتی که برای ایران دارند.

جمع آوری گزارشات هفتگی تولید و بارگیری و نیز وضعیت ناظرین بهداشتی .ونهایتا ارسال به سازمان دامپزشکی کشور.

کنترل و نظارت بر  عملکرد  ناظرین بهداشتی از نظر اخلاقی .رفتاری.وفنی.وفق ضوابط دامپزشکی

انجام جابجائی ناظرین بهداشتی در بین کشتارگاهها حسب ضرورت.

دستور توقف تولید برای ایران در مواردی که از نظر بهداشتی مشکلات غیر قابل حل وجود داشته باشد

نظارت بر ساعات کار  و میزان کارکرد ناظرین بهداشتی

ارتباط مستقیم و مستمر با سرپرست ناظرین ذبح شرعی بمنظور ایجاد هماهنگی لازم و کامل تیم نظارتی در کشتارگاهها

بازگرداندن ناظرینی که از نظر اخلاقی .فنی.وعملکردی مشکل داشته کارائی لازم را ندارند

تمدید ماموریت ناظرین بهداشتی بصورت محدود و عنداللزوم ودر صورت رضایت از کارکرد.

پیگیری مشکلات رفاهی و تسهیلاتی  ناظرین بهداشتی.

صدور مجوز شروع ویا ادامه تولید از محل هر مجوز(VIP) بر اساس گزارش و مستندات ارائه شده توسط ناظر بهداشتی

برگزاری جلسات با مسئولین دامپزشکی ایالتها در راستای اجرای  دقیق موازین بهداشتی(IHR ) در کشتارگاهها

درحال حاضر چه تعداد ناظر بهداشتی در برزیل مشفولند؟

در حال حاضر قریب به 40 نفر ناظر بهداشتی در کشتارگاههای برزیل مشغول فعالیت هستند.

نظرتون درمورد اهمیت توجیه وتسلط ناظرین بهداشتی درایران چیست؟

موضوع تسلط ناظرین بهداشتی به وظیفه مندی شان.با توجه باینکه قرار است نظارت صورت بگیرد نه بازرسی.لذا صرفا ناظر باید موازین را بداند تا بتواند انجام وظیفه نماید.که این موارد تبعا در اندوخته های یک دکتر دامپزشک  بصورت آموزه های دوره ای  عام وخاص وجود دارد.ولی مهمتر از این موضوع  نظارت سلیقه ای و رقت یا شدت دادن موازین است که متاسفانه در تمامی موارد جاری کشور ما مطرح است وفقط با نظارتهای عالیه قابل مرتفع نمودن است.

موضوع توقف واردات گوشت به ایران که این روزها از انواع تریبونها به گوش میرسد را چگونه تحلیل میکنید؟

بنا به دستور مقام معظم رهبری نسبت به ضابطه مند کردن واردات وجلوگیری از واردات بی رویه وبدون هدف قدری روند واردات گوشت از برزیل تحت تاثیر قرار گرفت که البته تدابیری پیش بینی شده در جهت ساماندهی واردات گوشت .بصورتی که افراد یا شرکتهای فاقد سنخیت مرتبط اجازه ورود به این مقوله را نیابند.ولی حرکت تولید وارسال گوشت به ایران همچنان مداوم میباشد.گرچه با افت و خیز مواجه میشود.که من این را تعبیر میکنم به مثل معروف قیرکاری که یا قیر نیست و یا قیف نیست.ویا عامل مربوطه وجود ندارد.ولذا توقف تولید زیاد است.

اهم مشکلات ناظرین بهداشتی دربرزیل

بنده به سهم خودم با برنامه ریزی های دقیق نهایت تلاش را در جلوگیری از توقف تولید انجام داده ام.ولی متاسفانه همکاری کشتارگاهها در این زمینه دربسیاری موارد ضعیف بوده که عمدتا به خصلت بی خیالی آنها باز میگردد.ولی با اقتدار آنان را مجبور به همسو کردن با اهداف مقرراتی خودمان کرده ایم.

نوع روابط سرپرستی با دفتر ناظرین شرعی

رابطه سرپرستی ناظرین بهداشتی با سرپرستی ناظرین ذبح شرعی خوشبختانه تابحال با صفا و صمیمیت و همکاری وتفاهم توام بوده و این بحمدالله از رموز موفقیت ما بوده و باید سعی شود خللی در آن بوجود نیاید.چون ناظرین شرعی و بهداشتی برادران دینی و حرفه ای هم در فرآیند تولید محصول برای ایران عزیز هستندو  مشارکت وتعامل اینها بسیاری از امور را تسهیل کرده است.

حق ماموریتهای ناظرین بهداشتی وشیوه پرداخت توسط شرکتها

حق ماموریت ناظرین معمولا بر اساس میزان کارکرد  شخص برای آن شرکت و طبق ضوابط و دستورالعملها توسط شرکت اعزام کننده  از قرار روزی 100 دلار پرداخت میشود.

امورات رفاهی ناظرین بهداشتی را تاچه حد دنبال میکنیدوظایف شرکتهادراین زمینه

امور رفاهی ناظرین بر عهده کشتارگاه و شرکتهای طرف برزیلی است که در حد متعارف باید امکانات را فراهم کند ودر مواردیکه رعایت نکنند بطور جدی پیگیری میکنم ومواردی بوده و مرتفع شده است.

سیستم کشتارگاههای برزیل درچه حدی مورد قبول ایران است

سیستم کشتارگاههای برزیل از نظر فنی مناسب است ولی اصل موضوع تولید و فعالیت است که در صورت عدم نظارت هر کاری بخواهند میکنند.البته نسبت به برخی از کشورها هنوز عقب هستند.مثلا انجماد از نظر فنی بهداشتی باید سریع انجام شود که سرعت انجماد در پلیت فریزر در هندوستان مورد استفاده قرار میگیرد که برودت  گوشت را در عرض 2 ساعت به منهای 20 درجه میرساند.ولی ما در کشتارگاههای برزیل شاهدیم که تونل انجماد اتوماتیک پس از گذشت 48 تا 72 ساعت قادر است برودت گوشت را به میزان لازم برساند و این واقعانقیصه ای است که نباید از نظر ها مخفی بماند.چون در کیفیت گوشت تاثیر بسزائی خواد داشت.

زمزمه های توقف اعزام ناظرین بهداشتی به خارج ازکشور راتاییدمیکنید

در خصوص توقف اعزام ناظرین بهداشتی از سوی برخی افراد و شرکتهای خصوصی تلاشهایی شده و گویا به لحاظ پاره ای مشکلات حرفه ای وعدم شناخت اهمیت نظارت بهداشتی ناظرین بهداشتی وبرخی جریانات نامتعارف حضرات توانسته اند مرتبطین بالادستی تاثیرگذار را شستشوی مغزی دهند و تلاشهای ناظرین بهداشتی را بی فایده و غیر ضروری جلوه دهند که بنده معتقدم اگر موفق شوند و حضور ناظرین را حذف کنند خیانتی بزرگ به بهداشت و سلامت مردم  محقق گردیده و امیدوارم به خود بیایند واز سر احساس وبرداشتهای غیرکارشناسی تصمیم نگیرند.

فکرنمیکنید به تنهایی انجام امورات ناظرین برای حضرتعالی سخت بوده وباید یک دفترمتمرکز توسط سازمان تاسیس بشود

مسئولیت سرپرستی ناظرین بهداشتی واقعا  با توجه به شرح وظایف آن بسیار سنگین و خسته کننده وطاقت فرساست.ولی بنده از آنجائیکه به شخص ((آقای دکتر دستور)) ارادت خاص دارم و هر امری از سوی ایشان صادر شود با توجه خلوص عملی که ازایشان سراغ دارم برایم مطاع است.لذا بصورت شبانه روزی و آبرومندانه سعی کردم انجام وظیفه نمایم.امیدوارم مورد قبول حضرت حق واقع گردد.تبعا برای تداوم و حفظ کیفیت کار باید نسبت به  وضعیت ساختاری و تشکیلاتی ترشدن سرپرستی  تجدید نظر شود.

حرف آخر

حرف آخر اینکه هر همکاری درهر جایگاه وموقعیتی دغدغه خدمت به مردم  را داشته باشد اینجا میتواند به وضوح و بهتر ایفای نقش وانجام وظیفه کند.باید اذعان نمود که  توفیق خدمت نصیب همه نمیشود.لذا باید خدای را شاکر باشیم برای این توفیق وامیدوارم حضرت حق این توان را تقویت کند که درهر سنگری از خدمت رسانی به ساحت نظام مقدس مان و مردم شریف و بزرگمنش مان برابر وجدان و شرافت کاری باصداقت و اخلاص، رو سفید باشم.

خدایا چنان کن سرانجام کار         تو خوشنود باشی و ما رستگار

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
کارشناس دفتر حقوقی سازمان
|
-
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۵
0
1
مطلب آقای دکتر عطار باشی مصداق واقعی توهین می باشد آقای دکتر عطار باشی باید بداند که در ماده 609 قانون مجازات اسلامی مقرر مي دارد: «هرکس با توجه به سمت، يکي از روساي قوه يا معاونان رئيس جمهور يا وزرا يا يکي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي يا نمايندگان مجلس خبرگان يا اعضاي شوراي نگهبان يا قضات يا اعضاي ديوان محاسبات يا کارکنان وزارتخانه ها و موسسات و شرکت هاي دولتي و شهرداري ها در حال انجام وظيفه يا به سبب آن توهين نمايد به سه تا شش ماه حبس و يا تا 74 ضربه شلاق و يا پنجاه هزار تا يک ميليون ريال جزاي نقدي محکوم مي شود».
بخش خصوصی مظلوم از سراوان
|
-
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۵
0
0
یک روز یک ...................................................................................................................................... چرا دکتر محترم نگفتید ستاد استقبال بیاید به پیشوازتان. خوش امدی ایران یک کمی سرد است
کارشناس سازمان
|
-
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۵
0
0
آقای دکتر عطار باشی کاش اظها نظر نمی کردید چون با این اظهار نظر کار را برای رییس سازمان دامپزشکی کشور خیلی سخت کردید و باید منتظر پس لرزه های این مطلب خود باشید
کارشناس دفتر قرنطینه سازمان
|
-
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۵
0
0
آقای دکتر عطار باشی لطفا بدانید و آکاه باشید که اهم وظایف شما دربرزیل که بصورت تیتر وار بیان فرموده اید هیچکدام حاکمیتی نیست بند به بند به شما یاد اموری می کنم که : آیا مدیریت نیروهای اعزامی سازمان دامپزشکی از جوانب مختلف شامل توجیه.موارد فنی وپاسخگوئی ابهامات .رسیدگی و .رفع مشکلات. برنامه ریزی انتقال.جابجائی ها و تمدید وبازگشت آنها را شما جزو اعمال دستورالعملهای نظارتی می دانید مگر یک سازمان چه نوع نیروهایی را اعزام می کند که شما بایستی دنبال رفع معضلات آنها باشید ، یعنی توجیه نیستند بایستی توجیه شوند و از قبل برنامه ریزی نشده است که شما انجا برنامه ریزی می کنید و یا منظور شما از بازدید از کشتارگاهها ی جدید برای تایید یا عدم تاییدواعلام به سازمان جهت شروع تولید برای ایران زیر پا گذاشتن اصول بین المللی نیست آیا شما دستورالعملهای تایید کشتارگاه را مشخص می کنید یا FVO ضمنا به چه دلیلی کشتارگاههایی که در برزیل توسط اروپا مجاز برای صادرات نیستند شما تایید کردید ؟ شما در چه مقمی هستید که می خواهید مشکل تولید را حل کنید و با مدیران کشتارگاه جلسه می گذارید، شما به چه دلیلی دستورالعمل هیات دولت را زیر پا می گذارید و از وارد کننده ها حق ماموریت می گیرید، شما به چه دلیلی از کشتارگاه حق آخر هفته می گیرید؟ اصولا شما برای تسهیل در امر تولید چه نقشی داشته و آیا در این زمینه وظیفه مند هستید ؟

آیا جمع آوری گزارشات هفتگی تولید و بارگیری و نیز جزو وظایف حاکمیتی ناظرین بهداشتی می باشد ؟ آیا کنترل و نظارت بر عملکرد ناظرین بهداشتی از نظر اخلاقی .رفتاری.وفنی.وفق ضوابط دامپزشکی جزو وظایف حاکمیتی هاست ؟ توضیح می فرمودید که منظور شما از کنترلهای اخلاقی دامپزشکهای اعزامی چیست؟ مثلا اگه وفق مقررات شرع اسلام ............. و یا سئوال داشته باشند شما مرجع تعیین کننده ....... اخلاقی هستید ؟ آیا خود شما دارای ........... هستید ؟ و در این زمینه هم تدریس کرده ایید ؟ آیا انجام جابجائی ناظرین بهداشتی در بین کشتارگاهها حسب ضرورت جزو بازرسیهای حاکمیتی است ؟آیا دستور توقف تولید برای ایران توسط شما در مواردی که از نظر شما مشکلات غیر قابل حل وجود داشته باشد نشان دهنده این است که در کار شما برنامه نیست و شما می گویید که مجاز است یا مجاز نیست ؟ آیا نظارت بر ساعات کار و میزان کارکرد ناظرین بهداشتی هم یک کار فنی و حاکمیتی است و شما اگه نباشید همه محل کار را ترک می کنند ؟ لطف کنید دستورالعمل شما برای بازگرداندن ناظرینی که از نظر اخلاقی مشکل داشته باشند را ارائه فرمایید . شما در چه مقامی هستید که اجازه تمدید ماموریت ناظرین بهداشتی بصورت محدود و عنداللزوم ودر صورت رضایت از کارکرد را دارید یعنی شما می فرمایید می توانید حکم ماموریت صادره توسط وزیر و نهاد ریاست جمهوری را تمدید کنید ولا رییس سازمان هم بدون اجازه نهاد ریاست جمهوری آنهم بصورت مکتوب ندارد ، لطف کنید بفرمایید چه کسی چنین اجازه ای را بشما داده است ؟ آیا صدور مجوز شروع ویا ادامه تولید از محل هر مجوز(VIP) بر اساس گزارش و مستندات ارائه شده توسط ناظر بهداشتی نوعی عقل و درایت برنامه را می تواند داشته باشد ؟ ایا شما مسئول اجرای دقیق موازین بهداشتی(IHR ) در کشتارگاهها هستید ؟ یا دامپزشکی کشور برزیل ؟
راستی برادر ارجمند این وظایف شما را بر اساس کدام قانون ملی و یا بر اساس کدام مستند یا مستندات ومصداقهای بین المللی تهیه نموده اید آ شما با این نوع دفاع بی پایه تان مهر تاید مطلق بر درست بودن تصمیم هیات دولت می زنید خدا شما و همه آنهایی که از زاویه محدود به قضایا علمی نگاه می کنند به راه راست هدایت کند
کارشناس دامپزشکی خراسان رضوی
|
-
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۵
0
1
من مطمئن هستم که آقای دکتر عطار باشی جوگیر شده اند ، خدا به او رحم کند از هفته آینده باید پاسخ گوی بیانیه غیر حقوقی، غیر منطقی و غیر قابل دفاع خود باشد ، .....................، و مطمئن هستم که کار دکتر دستور را هم مشکل خواهد کرد
جاسم
|
-
|
۰۲:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۶
0
1
آقایون بخش خصوصی بنده یک ناظر شرعی هستم و تا کنون با 4 دکتر محترم در کشتارگاهها فعالیت داشته ام-فقط این را میتوانم بگویم اگر دکتر دامپزشک وجود نداشته باشد باید به حال مردمی که میخواهند گوشت برزیلی مصرف نمایند گریست-بنده شاهد بودم که دکتر های دامپزشک شرعا و عرفا و قانونا بهترین و سالمترین گوشت را برای مردم ایران ارسال مینمایند-نگذارید خدای نکرده با حذف دامپزشک بلایی که سال گذشته از قبیل تب برفکی و غیره بر سر ایران امد این بار وارد شدن گوشت غیر بهداشتی و غیره بر سر ایران بیاید-
یی
|
-
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۶
0
0
پس این دکتر ........... کجاست ظاهرا اسمی نمینویسد
کارشناس یکی از استان ها
|
-
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۶
0
0
تخلفات آقای دکتر عطار باشی در این مصاحبه شامل موارد زیر است
1 اعتراف به دریافت روزانه 100 دلار از بخش خصوصی برای انجام کاری که ادعا می شود حاکمیتی است .مثل این می ماند که تصادف کرده ای و به 110 زنگ زده ای و پلیس بابت امدن به انجا از تو پول می گیرد .....................................
2توهین به مقامات بالا و نمایندگاه کمیسیون کشاورزی قابل طرح در دادگاه های ویژه تخلفات اداری
3 تشویش اذهان عمومی و ایجاد توهم به تاثیر پذیری مسوو لان رده بالای سازمان و شائبه ............. قابل طرح در ..........
4 دخالت در معامله بخش خصوصی و شائبه .............. و که ایشان به صراحت از ان به نام تسهیل خرید برای شرکت های خریدار نام برده اند
5 تمدید ماموریت دکترهای اعزامی به برزیل گاها بیش از 3 ماه که این امر باید توسط دفتر اعزام ماموریت های خارجی ریاست جمهوری صورت می گرفت که تخلفات مکرر سازمان را ایشان اشکار کردند و این در تخلفات اداری و کارمندان دولت قابل طرح و پی گیری است.
محمد
|
-
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۶
0
0
جناب آقاي دكتر لطفي :
با سلام و ادب :
شما با برپايي چنين جو ملتهبي دنبال چه مقاصدي هستيد ؟
برادر بزرگوار من بدانيد كه بخش دولتي و خصوصي هر دو در يك كشتي سوار هستند و با سوراخ كردن هر قسمت از آن كل آن نابود خواهد شد . جدا از كينه هاي قبلي كمي خدا ترس باشيد . دوست دار شما ...
همکار بخش خصوصی از مشهد
|
-
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۶
0
0
خبر 2 روز اینده
............ به دلیل گفتن حرف حساب و حق از خدمت ......... محروم شد و به دلیل شفاف کردن اذهان عمومی به ............. .راحت شدید !!!؟؟؟
سلامتيان اردستاني
|
-
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۶
0
0
اولا اعزام .......... حال چگونه ....... بوده والله اعلم
دوما قرار نبود ايشان .............. اگر كسي يك ذره از مقررات امور بين الملل بلد باشد مي فهمد ........ است .................... از همه مهمتر اگر دفاعي در اربتاط با اين مصوبه هست بايد در زمان خودش و جاي مناسب مطرح شود. نه اين جوري - آخر اينكه دكتر عطار باشي كاره اي نيست ............. بيانيه داده نكنه فكر كرده سرپرست اسمي و بدون جايگاه تعريف شده و در واقع من دراوردي رسميتي دارد .آخر ........ مگه تو جايگاه اداري يا بين المللي ...................
ناظربهداشتی مستقربرزیل
|
-
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۷
0
0
بنده وتمامی ناظرین بهداشتی از نزدیک شاهدزحمات بی ادعا ی دکتر عطارباشی بوده ایم و ایشان را فردی بسیار متعهد و مسلط به امور دیدیم واکنون هم دکتر آذرنوش که فردی فرهیخته و مسلط به امور هست ادامه این امر خطیر رو در دست دارند.شایسته نیست محل مباحثه و تبادل نظر به جولانگاه مجادله ومناقشه و غفلت از اصل موضوع که همانا حذف نظارت دامپزشکی است بر تولید تبدیل گردد!!دوستان وهمکاران من موضوع رو به حاشیه نکشید!
از بیانیه دکترعطرباشی هم حمایت میکنیم
سلام
|
-
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۷
0
0
با احترام به همه نظرها و نظر دهنده ها
و اما بعد
آیا قرار است هر اظهار نظری را توهین و اهانت فرض کنیم. که اگر چنین است وای به حال ما ، چرا که خدا با آن همه عظمت ، اظهار نظر را فقط و فقط در ذات خود مجاز ندانسته است و در همه امورات مربوط رب اعلی مجاز به نظریم اما ما را چه شده است که در تصمیم هیئت دولت ، شک و تردید را توهین روا می دانیم. آیا این منفعت مادی نیست که غوغاسالاری را بر ما سالار کرده است.
2- در شرایط صدور مجوز واردات ، هزینه کارشناسی آن را باید وارد کننده پرداخت نماید کما اینکه در صدور مجوز ساخت ساختمان ، هزینه کارشناسی و سایر هزینه های لازم برای اداره شهرداری را سازنده ساختمان می پردازد.
3- ماموریت 100 دلاری برای یک روز بسیار کمتر از هزینه دوری از خانواده و سخت کاری است که کارشناسان اعزمی در برزیل دارند چه برسد به بار مسئولیتی که با این کار کارشناسی به گردن می گیرند.
4- دوستان خواننده اگر این نظر بنده را توهین فرض نکنند بهتر است با صداقت تمام به موضوع بنگرند و فارغ از خواسته ها و خواست ها به آینده ایران و مردم آن بیاندیشند و با غوغا سالاری پی منفعت خود نباشند ملت ما بزرگ را از بزرگوار تشخیص می دهد.

5- ستون پنجم را بی خیال شدم
قابل توجه آقای دکتر عطار باشی
|
-
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۸
0
0
چند ماده از ایین نامه نظارت بر مسافرت های خارجی دستگاه های اجرایی تارخ تصویب 83-5-18 شماره ه29728ت20860
ماده 6 :هزينه سفر اعضاي هيئتهاي اعزامي به خارج از كشور از هر قوه كه در آنها رييس هيئت در سطح پايين تر از وزير باشد، از محل اعتبارات همان قوه پرداخت مي گردد.
ماده 10:دستگاههاي اجرايي موظفند در اعزام كاركنان به خارج از كشور نكات زير را رعايت نمايند :
الف – سياست اصلي دولت كاهش ميزان ماموريتها و محدود كردن آنها درحد ضرورتها مي باشد (از نظر تعداد روز، تعداد نفر ، تعداد ماموريت ، موضوع ماموريت و غيره )
ب – در مطالعات و تعاملات با طرفهاي خارجي ، استفاده بيشتر از روشهاي غيرحضوري نظير بهره گيري از ساز و كارها و فناوريهاي ارتباطات و اطلاعات ، اينترنت و غيره ضروري است.
ماده 13:ماموريتهاي خارج از كشور كه مستلزم تصدي پست سازماني در محل ماموريت نمي باشد، اعم از آنكه مدت آنها بيشتر يا كمتر از 90 روز باشد، در هر حال مشمول قانون نظارت خواهد بود.
کارشناس شبکه تبریز
|
-
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۲
0
0
اقای دکتر مرتضوی عزیز پسر خوب
تیغ بران گر به دستت داد روزگار
هرچه خواهی ببر اما نبر نان کسی
ما کارمندان دامپزشکی که جوانی خود را در راه خدمت به روستاها گذرانیده ایم .یک مسافرت خارجی داشتیم و اندکی هم پول می گرفتیم که ان را هم شما و دوستانتان با انواع ........ از ما گرفتید امیدوارم که ...........
بخش خصوصی
|
-
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
0
0
فقط 2 روز دیگر باقی است .
دکتر
|
-
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
0
0
این ............ چون ........... کار میکنه ......... شده
کارشناس اداره کل خراسان رضوی
|
-
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۶
0
0
من بعنوان کسی که مدتها ............. را می شناسم اذعان می کنم که ایشان در .............. نه از بعد حقوقی و نه از بعد فنی نتوانسته است از خودش چیزی نشان بدهد حالا با اظهارات ......... ......... را به درد سر انداخته، بیچاره آقای ........ محجوب و مظلوم که ایشان شده مدافع او ،خدا عاقبت او را بخیر کند
نظر شما
ادامه