کد خبر: ۴۲۶۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در محل این وزارت خانه دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، «دکتر علی اسحاقی» با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با «حجت الاسلام سید رضا تقوی» نماینده ولی فقیه در این وزارتخانه دیدار کرد و درباره مسائل مختلف مرتبط با موسسه رازی به گفت و گو پرداختند.

دکتر اسحاقی در این دیدار، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری بر حمایت از تولید داخل، تلاش محققان و کارکنان موسسه رازی را در جهت تامین بهداشت عمومی و خودکفایی کشور در زمینه تولید واکسن و فرآورده های بیولوژیک برشمرد و اظهار کرد: تحقق منویات ایشان همواره سرلوحه فعالیت های موسسه است و عزم جدی در این خصوص وجود دارد.

وی گفت: موسسه رازی سابقه ای نزدیک به یک قرن در صنعت واکسن سازی کشور دارد و به مدد این حضور برجسته، صنعت واکسن سازی در کشورمان سالهاست بومی شده است.

دکتر اسحاقی در ادامه با ابراز علاقه و اشتیاق خود برای بازدید رهبر معظم انقلاب از موسسه رازی خواستار مساعدت نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی برای این امر شد.

رئیس موسسه رازی با بیان اینکه عنایت ویژه مقام معظم رهبری به این موسسه، سرعت حرکت ما را در مسیر رشد و پیشرفت افزایش خواهد بود، ابراز امیدواری کرد در سالی که به نام حمایت از تولیدات داخلی مزین شده، شاهد حضور ایشان در موسسه ای باشیم که افتخار ملی است و از آن به عنوان یکی از مراکز علمی– تحقیقاتی کم نظیر در دنیا یاد می شود.

حجت الاسلام تقوی نیز ضمن سفارش به تقوای الهی، اهمیت و جایگاه موسسه رازی در حوزه سلامت جامعه را شایان توجه دانست و بر پیگیری برای فراهم سازی مقدمات بازدید رهبری از این موسسه ملی تاکید کرد.

در این دیدار، حجت الاسلام سید کریم صادقی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در موسسه رازی و دکتر غلامرضا شکری معاون برنامه ریزی و پشتیبانی این موسسه نیز حضور داشتند.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محقق با سابقه 23 سال کار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
0
0
متاسفانه در چند سال اخیر و برای جبران سوء مدیریت در وزارت جهاد کشاورزی و مشکلات موجود در موسسه رازی و سازمان دامپزشکی در یک اقدام کم سابقه که باعث بزرگترین ضربه به تولیدات و اعتبار موسسه رازی گردید ، بیش از 25 ملیون دز واکسن بی کیفیت تب برفکی از منشا هندوستان و ترکیه وارد کشور گردید و این رویه همچنان ادامه دارد . حتی ضعف های مدیریتی موسسه رازی آنقدر بالا رفته که دوستان خودشان پیگیری واردات واکسن از ترکیه و در این زمینه مذاکرات متعددی صورت گرفته .
جای بسی تعجب موسسه رازی با سابقه بیش از 6 دهه در تولید واکسن تب برفکی در تلاش برای واردات واکسن از کارخانه ای که در 1992 احداث گردید .موسسه راز ی تمامی امکانات فنی و لوجستیکی لازم دارا است منتهی سوء مدیریت و تلاش افراد فرصت طلب برای کسب سودهای کلان باعث بروز چنین چالشی گردیده است .
از مقام معظم رهبری و ارگان های نظارتی درخواست دارم تا ضمن رسیدگی به مشکلات موسسه رازی ، جمعیت دامی و انسانی کشور را از تولیدات موسسه رازی بهرمند سازند .
نظر شما
ادامه