کد خبر: ۴۲۶۶۳
 

گروهی از کارشناسان آمریکایی گجتی پوشیدنی برای کنترل قند خون در حیوانات را طراحی کرده و آن را بر حیوانی با دیابت نوع 1 آزمایش کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایران آنلاین، هفته جاری گروهی از کارشناسان، دامپزشکان، متخصصان بیوتکنولوژی در باغ وحش سن دیگو از ایالت کالیفرنیا گردهم آمده و گجتی جدید را برای کمک به یک کوالا بیمار آزمایش کردند.

کوالای مورد نظر (کوئینسی) دارای بیماری دیابت نوع 1 بوده و مسئولین باغ وحش برای درمان ان ناگزیر به رصد مداوم قند خون و تزریق انسولین بودند.

این گجت پوشیدنی با اتصال به بخشی از بدن حیوان راه اندازی می شود. این دستگاه دارای سنسوری است که با رصد مداوم و متناوب میزان کاهش و افزایش قند خون، اطلاعات مرتبط با بیماری حیوان را ثبت کرده و هشداری را به تلفن همراه مراقبین حیوانات ارسال می کند. با بهره گیری از این دستگاه، نیاز به تست چندین باره قند خون کاهش خواهد یافت. چرا که این گجت به طور متناوب میزان انسولین را رصد کرده و با ارسال پیام هشدار، کاربر را از وضعیت سلامت حیوان آگاه می کند. مسئولین این باغ وحش اظهار امیدواری کردند با بکارگیری این فناوری، این کوالا راحت تر زندگی کرده و نیاز به مراقبت توسط مسئولین تا حد بسیاری کاهش خواهد یافت.

در همین ارتباط یکی از مسئولین رده بالای این باغ وحش گفت: در حال حاضر نیاز به تزریق انسولین برای حیوانات دارای دیابت امری ضروری و اجتناب ناپذیر است؛ در همین راستا نیز نیاز به مانیتوری دائمی برای کنترل مداوم گلوکز خون احساس می شود. با چنین گجتی ما قادر خواهیم بود بیماری خفته دیابت در حیوانات را به راحتی و برای همیشه کنترل کرده و درمان کنیم.

 
 
نظر شما
ادامه