کد خبر: ۴۲۶۷۸
تعداد نظرات: ۴ نظر



رئيس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان البرز گفت: طی یک قرارداد جدید با سازمان پسماند شهرداری کرج، این سازمان ملزم به جمع‌آوری کلیه پسماندهای کلینیک‌های دامپزشكی سطح شهر کرج است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از سپیدار نویز، «دکتر بهزاد ضیایی» گفت: در آیین‌نامه اجرایی ماده ١٠ قانون دامپزشکی در خصوص احداث کلینیک، درمانگاه و آزمایشگاه‌ها، قوانین و چارچوبی با توجه به سیاست‌ها و ضوابط دامپزشکی‌ها در نظر گرفته‌شده که تمامی صاحبان این مکان‌ها ملزم به رعایت این نکات و قوانین هستند.

وی در ادامه احداث کلینیک‌های دامپزشکی در سطح شهرها را بلامانع دانست و بیان کرد: با توجه به نگهداری حیوانات خانگی در محل سکونت شهروندان، نمی‌توان کلینیک‌های دامپزشکی را فقط در خارج از شهرها احداث کرد و لازم است تعدادی از کلینیک‌های دامپزشکی در سطح شهر وجود داشته باشند که تمامی این کلینیک‌ها ملزم به رعایت قوانین بهداشتی و سنجش شرایط محیطی هستند.

رئیس اداره درمان و تشخیص دامپزشکی استان البرز در ارتباط با نحوه جمع‌آوری زباله‌های عفونی دامپزشکی‌های سطح شهر خاطرنشان کرد: طی مکاتبات سازمان پسماند شهرداری با کلینیک‌ها، این سازمان ملزم به جمع‌آوری تمامی زباله‌های عفونی بود و این در حالتی است که ما فقط شاهد جمع‌آوری سوزن و اجسام تیز دامپزشکی‌ها در سطح شهر هستیم.

دکتر ضیایی بابیان اینکه نحوه جمع‌آوری پسماندهای کلینیک‌های دامپزشکی با زباله‌های شهری متفاوت است، یادآور شد: پسماندهای کلینیک‌های دامپزشکی باید توسط کامیون‌های خاصی که از محفظه و درپوش برخوردار هستند جمع‌آوری شوند.

وی در پایان در خصوص ثبت قرارداد جدید و راهکاری برای رهایی از زباله‌های عفونی اظهار کرد: پس از مشاهده آلودگی‌های محیطی و اعتراض شهروندان، با سازمان پسماند شهرداری کرج جلساتی را برگزار کردیم و مقرر شد، جمع‌آوری کلیه پسماندهای کلینیک‌های دامپزشکی در قرارداد جدید ثبت و پیگیری شود.


انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Canada
|
۰۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
0
0
جمع آوری و مدیریت حیوانات از بین رفته هم جزو وظابف پسماند هست و اگر نیست تکلیف اونها چیه؟
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
0
0
که البته با پرداخت خدا تومن شارژ ماهیانه
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
0
0
متاسفانه اداره کل دامپزشکی البرز، مدیرکل و مسیول اداره دارو و درمان آن، منفعل هستند و هیچگونه حمایتی از بخش خصوصی و همکاران و کلینیک های سطح شهر انجام نمی دهند، متاسفانه بسیاری از همسایگان کلینیک ها به بهانه های مختلف و واهی دنبال باج خواهی از مراکز درمانی هستند که اگر مدیریت دامپزشکی قوی باشد قضیه حل و فصل می شود
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
0
0
اساسا" نیازی به هیچ گونه قرارداد ویژه ای با شهرداری نیست بلکه این وظیفه طبیعی و قانونی هر شهرداری در تمام نقاط دنیا از جمله ایران است .
این وظیفه شهرداری است که به مراکز بهداشتی مجاز از جمله دامپزشکی ها مراجعه کرده و ترتیبات و هماهنگی های لازم را برای دریافت پسماندهای عفونی از مراکز بهداشتی انجام دهد و تعرفه های مربوطه را هر سال طبق قانون و قبضهای عوارض صادره ،دریافت نماید .
این وظیفه کلینیکها و بیمارستانها نیست که بروند و با شهرداری قرار داد جداگانه ببندند ( آنچه که اداره کل دامپزشکی استان تهران اجبار میکند !!) و پرداخت خارج از عوارض قانونی داشته باشند !!
بنظر می آید از این بابت اداره کل دامپزشکی استان البرز روند صحیح تری را نسبت به استان تهران در پیش گرفته و شهرداری را مجاب به انجام وظیفه طبیعی خودش کرده .
نظر شما
ادامه